انتخاب روشنفکر خاری در چشم خودمان
انتخاب روشنفکر خاری در چشم خودمان

احمد غلامی / بدون شک اندیشه سیاسی ، به طبع آن بینش سیاسی و اجتماعی ، مردمی بودن ، انقلابی گری ، نگاه ملی گرایی ، رزومه سیاسی موفق ، عضویت در نهاد های زیرساختی و اجرایی ، مطالعات سیاسی ، … ابزار های لازم و ضروری برای پذیرش یک کاندید در مجلس شورای اسلامی […]

احمد غلامی / بدون شک اندیشه سیاسی ، به طبع آن بینش سیاسی و اجتماعی ، مردمی بودن ، انقلابی گری ، نگاه ملی گرایی ، رزومه سیاسی موفق ، عضویت در نهاد های زیرساختی و اجرایی ، مطالعات سیاسی ، … ابزار های لازم و ضروری برای پذیرش یک کاندید در مجلس شورای اسلامی است.
علم سیاست و سیاست ، باید هم در نظریه و هم در روش مرتبط باشند. نظریه سیاست به مجموعه ای از تعمیمات دلالت میکند که یک کاندیداتور سیاسی باید مقدور به برقراری ارتباط منظمی بین آن ها باشد. یک کاندیداتور موفق باید رویه های مجلس ، مفاهیم های نمایندگی و قواعد بازی در مجلس را بشناسد، بداند ، تمرکز کند و بر اساس الگو های موجود و تجربیات لازم راه حل هایی برای حوزه انتخابی خود ارائه دهد.
مهدی روشنفکر کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچون دور قبل اینبار نیز پا به عرصه انتخابات گذاشته است .روشنفکر چهره ای ناشناخته و برآمده از مجمع اصولگرایان با شعار های ناسیونالیستی که نه تنها پست اجرایی و مدیریتی نداشته بلکه بینش سیاسی و قواعد سیاسی را آن چنان که باید بداند، نمیداند. . چه بسا بسی بهتر بود که کاندیداتور ها حق شرعی مردم بر آنان را نیز مروری میکردند و با دانش و مطالعات سیاسی پا به عرصه سیاست میگذاشتند تا شاید آقای روشنفکر سوی سوی نگاهش را از آرا طایفه ای برداشته و ذره ای به رزومه خویش نگاهی انداخته و با دو دو تا کردن با خود بعد پا به عرصه انتخابات میگشود . جناب آقای روشنفکر به عنوان جوانی از جوانان بویراحمد و دنا چند نکته را لازم به ذکر میدانم :
۱_ عدم بینش سیاسی :
عدم وجود بینش و تفکر سیاسی آقای روشنفکر در برخورد با آحاد سیاسی جامعه ، تاثیر پذیری فراوان از اطرافیان ، نگاه طایفه گرایی و عدم بصیرت ملی گرایی و فرا جناحی و نبود نگاه کلان در وجود آقای روشنفکر باعث شده که همواره در صحبت ها جنجالی ظاهر شوند. به گونه ای که ایشان حتی در برخورد با یاران اصول گرا خویش همواره ساز‌ مخالف زده و چهره ای دیکتاتور و لجبازسیاسی و ناسیونالیستی از ایشان در ذهن مردم بر جای گذاشته است .
۲_ عدم سابقه مدیریتی : گاهی به عنوان جزئی از جوانان استان که کارنامه مهدی روشنفکر را بررسی کرده چیزی جز عدم دانش فنی و تخصصی ، نبود مهارت های مدیریتی و تجربه کافی دیده نمیشود . حال مهدی روشنفکر بعد از قبولی چگونه و با چه شیوه ای و بر اساس چه رزومه ای مردان و یاران وفادارش را مهره چینی خواهد کرد؟
۳_کسی که با مجمع اصول گرایان کنار نمی آید چگونه نماینده ای شایسته برای مردم بویراحمد و دنا هست؟
گاها سوال پیش می آید که مهدی روشنفکر که خود بزرگ شده و برآمده از مجمع اصول گرایان است یا به بیان دیگر حاصل مکتب اصول گراییست ، چرا و چگونه نتوانست با مجمعی که کمتر از ۵۰ نفر از یارانش در آن حضور داشته کنار بیاید؟روشنفکر که حتی نتوانست به آرا یارانش احترام بگذارد چگونه فردایی در مجلس از انتقاد ها و منتقدان پذیرایی میکند؟شاید بخواهد با مردم هم سر جنگ بگیرد.
۴_ نداشتن برنامه مدون :
در حالی روشنفکر فعالیت های خود را از سال ۹۴ بعد از شکست در انتخابات دور دهم مجلس آغاز کرد که با نگاه هوشمندانه در بطن فعالیت های ایشان چیزی جز فاتحه روی و تیم فاتحه خوانی دیده نمیشود. بهتر است روشنفکر بر اساس واقعیت و قواعد بازی در مجلس برنامه ای مدون تهیه کند و برنامه ای برای پیشرفت شهر ارائه دهد تا این که کاروانی از طایفه گرایی را جهت اهداف خویش راهی فاتحه خوانی ها کند .
۵_قحط الرجال سیاسی در یاران روشنفکر:
بدترین موضوع در عرصه سیاست “ورود افراد غیر سیاسی به سیاست“ است . در اردوگاه روشنفکر به قول خودشان همان کشتی ۸۰ هزار نفری ، ۸ نفر رجال سیاسی یافت نمیشود . از سوی دیگر ، مهدی روشنفکر علاوه بر عدم بینش سیاسی این ضعف در یاران او نیز به کرات دیده میشود . جناب آقای روشنفکر بدانید برای ورود به مشاغل سیاسی باید فرد از درون مبارزات حزبی بالا آمده باشد و سابقه مناسب و طولانی هم داشته باشد ،تا راه و روش های سیاست را فرا گیرد. جناب آقای روشنفکر متاسفانه اثری از روحیه جامعه پذیری سیاسی در حضرت عالی و یارانت دیده نمیشود. زیرا مجموعه حضرت عالی در صورت قبولی اتاق فکر و تصمیم گیری شما را تشکیل خواهد داد که باید تصمیمات سازنده و اثرگذار برای منطقه مظلوم بویر احمد و دنا بگیرند. با این توصیفات از مردم شریف بویر احمد و دنا انتظار میرود با وجود قحط الرجال سیاسی در اردوگاه روشنفکر انتخابی اصلح را انجام دهند تا دیگر انتخاب ما خاری نشود در چشم خودمان.
یادداشت ارسالی مخاطبین واین پایگاه خبری تمام یا قسمتی از آن را رد وتابید نمی کند ،مخاطبین می توانند با ارسال یادداشت آن را نقد کنند