انتقاد اعضای شورای شهر یاسوج از بهره برداری سیاسی برخی سایت ها از نامگذاری های شهرداری و عدم حضور شهردار با وجود دعوت شورا
انتقاد اعضای شورای شهر یاسوج از بهره برداری سیاسی برخی سایت ها از نامگذاری های شهرداری و عدم حضور شهردار با وجود دعوت شورا
برخی اعضای شورا از اقدامات شهرداری در روزهای گذشته و در قبال بارش برف در سطح شهر یاسوج و خدمات شهرداری در زمان این بارش ها انتقاد کرده و دلایل شهردار را برای عدم حضور در جلسه شورا غیر قابل پذیرش دانستند و نسبت به این اقدام اعتراض کردند و از ریاست شورا خواستند مراتب این اعتراض به اطلاع مقدم برساند و برای جلسه ای اضطراری از وی دعوت کند.

فریاد جنوب؛ جلسه شورای شهر یاسوج با حضور تمام اعضاء و مطرح کردن مسائل مختلف شهری و اعتراض به عدم حضور شهردار در جلسه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، جلسه هفتگی شورای شهر یاسوج امروز یکشنبه ۲۲آذر با حضور همه اعضاء تشکیل شد و در مورد مسائل مختلف روز شهر یاسوج و شهرداری بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه رئیس شورا از نامه ای که شهردار یاسوج خطاب به شورا نوشته بود و در آن از دلایل عدم حضور خود در صحن شورا نام برده بود رونمایی کرد و اعضای شورا با ابراز ناراحتی این دلایل را پذیرفتنی ندانستند.

در این نامه مقدم اظهار کرده بود که به خاطر برودت هوا و مشکلات بعد از بارش برف در سطح شهر یاسوج نمی تواند در جلسه شورا که به دعوت هیأت رئیسه انجام شده بود حضور پیدا کند.

برخی اعضای شورا از اقدامات شهرداری در روزهای گذشته و در قبال بارش برف در سطح شهر یاسوج و خدمات شهرداری در زمان این بارش ها انتقاد کرده و دلایل شهردار را برای عدم حضور در جلسه شورا غیر قابل پذیرش دانستند و نسبت به این اقدام اعتراض کردند و از ریاست شورا خواستند مراتب این اعتراض به اطلاع مقدم برساند و برای جلسه ای اضطراری از وی دعوت کند.

دهرابپور نائب رئیس شورا پیشنهاد یک جلسه دیدار مردمی را در هفته با حضور اعضاء شورا و مسئولان شهرداری برای رسیدگی به مشکلات مردم مطرح کرد و افزود: مردم می دانند جلسات شورا هر هفته یکشنبه برگزار می شود و کسانی که مشکل دارند در همین روز برای بیان مشکلات خود به شورا مراجعه می کنند و وقت جلسات بیشتر به این موضوعات اختصاص داده می شود در صورتی که می توان یه روز و ساعت مشخصی را تعیین و اطلاع رسانی کرد تا مردم با حضور در شورا و بین نمایندگان شان مشکلات خود را مطرح کنند و مسئولین شهرداری هم حضور داشته باشند تا مستقیم با آن ها مطرح شود.

این پیشنهاد مورد استقبال اکثریت اعضای شورا قرار گرفت.

دهرابپور در ادامه با تشریح اقدامات شورا برای نامگذاری  یکی از میدان ها یا معابر شهر یاسوج گفت:در برخی سایت ها برای برداشت های سیاسی پیشنهاداتی مطرح کرده بودند و بعد اقدامات شورا که از همان روزهای اول بعد از شهادت سردار سلیمانی با مطرح شدن در صحن توسط آقای احمدی کیش شروع شده بود را نتیجه پیشنهاد خود می دانستند و قصد برداشت سیاسی برای انتخابات را دارند که ما این اقدامات را محکوم کرده و اعلام می کنیم با تشکیل کمیسیون تعیین نام در این مورد تصمیم گیری خواهیم کرد.

هدایت اکبری نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص نامگذاری معابر گفت:مشکلاتی که برای بیمارستان شهید جلیل ایجاد شد برای این بود که عده ای گفتند که این نامگذاری در شورای نامگذاری مطرح نشده بود و این باعث بروز اختلافات زیادی شد.

اکبری ادامه داد:سردار شهید سپهبد سلیمانی در قلب همه ملت ایران جا دارد و این را عملا نشان دادند اما باید کمیسیون نامگذاری و کمیسیون فرهنگی با بررسی دقیق بهترین مورد را برای نامگذاری انتخاب کنند که بعد از آن تبعاتی در پی نداشته باشد.

اکبری در مورد پیشنهاد دهرابپور برای جلسه ملاقات مردمی گفت:نیازی برای تصویب این جلسه در صحن شورا نیست و خود هیأت رئیسه مطرح و یه روز را برای این امر تعیین کنید و به اطلاع عموم برسانید.

فرشاد نگین تاجی نیز با انتقاد از شهردار برای عدم حضور در جلسه با وجود دعوت هیأت رئیسه گفت:بهانه شهردار برای حضور پیدا نکردن در جلسه شورا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با توجه به کندی اقدامات شهرداری در قبال بارش اخیر برف در سطح شهر یاسوج و عدم پاشیدن نمک در خیابان ها و نیز اهمال در تکاندن درختان به خصوص درختان همیشه سبز در پارک ها و بلوار های این شهر عملکرد شهرداری و شخص آقای شهردار را بسیار ضعیف نشان می دهد.

وی ادامه داد:به قدری احترام شورای شهر در نظر اقای شهردار افت پیدا کرده است که ایشان امروز میگوید به خاطر برودت هوا بنده نمی توانم در جلسه حضور داشته باشم.این یعنی صد هزار نفری که سرجمع به شورای شهر یاسوج رای داده اند را به حساب نمی آورند.

نگین تاجی در ادامه گفت:شهردار ما نه مردمی هست و نه اعتقاد به مردم دارد و نه به مدیریت شهری اعتقادی دارد. به همین خاطر از ریاست شورا تقاضا دارم که بدترین برخورد را با ایشان داشته باشد و اگر اتفاقی نیفتاد بنده به عنوان یک عضو با ایشان برخورد قانونی خواهم کرد.

دبیر شورا افزود:نمی شود که ایشان به دلایل واهی بگوید به شورا نمی آید تا به سوالات اعضا و مردم پاسخ دهد.مردم سوال دارند و سوء مدیریت آن ها را به ستوه آورده است و نهاد های نظارتی در مقابل اقدامات ایشان هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهند.

این عضو شورا با انتقاد از برخی غرض ورزی های درون شورا و نیز سیاسیون بیرون از شورا برای انتخابات در بحث نام گذاری یکی از معابر شهر یاسوج به نام شیهد سلیمانی گفت:چه دلیلی دارد که بر خلاف روال دوره های گذشته ما مطرح کنیم که این مورد در شورای نامگذاری مطرح شود و بعد به صحن شورای شهر بیاید.این مورد توسط شورا باید به رای گیری گذاشته شود و خود شورا درباره ان تصمیم گیری کند تا سیاسیون نتوانند بهره بردای سوء انجام دهند.

فرشید احمدی نیز گفت:در اولین جلسه شورا بعد از شهادت سردار سلیمانی بنده پیشنهاد این نامگذاری را مطرح کردم و دوستانی که الان مدعی هستند واکنشی نشان ندادند.اما ما باید ظرفیت شناسی کنیم و بهترین و معبر را برای این نامگذاری انتخاب کنیم.

احمدی کیش در ادامه گفت:همین هفته گذشته از این نام گذاری بهره برداری سیاسی شده و سایتی با مرتبط کردن اعلام رئیس شورا با پیشنهاد خود و فرد کاندیدای انتخابات از این تصمیم شورا بهره برداری سیاسی کرده است.

در ادامه این جلسه در خصوص روال نامگذاری یکی از معابر شهر یاسوج به نام شهید سردار سلیمانی و نیز در خصوص کمیسیون های تخصصی شورا بحث و تبادل نظر شد.

بعد از اتمام این تبادل نظر ها و نتیجه گیری خوبانی،رئیس شورا با مطرح کردن نامه سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها مبنی بر پیشنهاد یک سرمایه گذار برای ایجاد هتل و مرکز اقامتی_تفریحی در پارک جنگلی یاسوج از اعضا برای این مورد نظر خواهی کرد که اکثریت اعضای شورا به جز کیوان آشنا که به کلی با هرگونه سرمایه گذاری شخصی در این پارک مخالف بود به بیان شرایط واگذاری و در نظر گرفتن عواید شهرداری و مردم شهر یاسوج از این طرح پرداختند.

در پایان این جلسه خبرنگار فریاد جنوب سوالاتی را در مورد معضلات مختلف شهری مطرح کرد که با پاسخ اعضای شورا همراه بود.

اولین سوال درمورد بلوار شهیدان پیرشه کنار جمعه بازار یاسوج و تسخیر این بلوار توسط میوه فروش های سیار بود که اکنون بعد از مدت ها پیاده رو و بخش اعظمی از یک خط این بلوار توسط میوه فروشان اشغال شده و در زمان هایی از روز و شب باعث ایجاد ترافیک شدید و همچنین تصادفاتی می شود.و نیز در زمان بارش ها جوی آب پر از آشغال میوه در این بلوار و خیابان های پایین سرازیر می شود که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

در جواب این سوال اعضای شورا گفتند برای حل این مشکلات در حال رایزنی برای ایجاد بازار میوه و تره بار و ساماندهی این میوه فروشان در جایی دیگر هستیم.

سوال بعدی در مورد عملکرد ضعیف شهرداری در زمان بارش برف اخیر همچون عدم نمک پاشی خیابان ها و عدم تکاندن درختان از برف سنگین بود که اعضای شورا به این مورد اذعان کرده و گفتند پیگیری های لازم را جهت تکرار نشدن این اهمال توسط شهرداری انجام خواهند داد.

 

 

  • نویسنده : میر امید