انتقاد جدی محمد بهرامی به بداخلاقی های فضای مجازی|با دروغ ، شایعه سازی ،تخریب و توهین با آبروی مردم و اشخاص بازی میکنند | تبرهای تیز بداخلاقی  درخت تنومند فرهنگ را نشانه گرفته است
انتقاد جدی محمد بهرامی به بداخلاقی های فضای مجازی|با دروغ ، شایعه سازی ،تخریب و توهین با آبروی مردم و اشخاص بازی میکنند | تبرهای تیز بداخلاقی  درخت تنومند فرهنگ را نشانه گرفته است
در همین یک ماهه اخیر در فضای مجازی شاهد چند بداخلاقی زشت بودیم و مماشات با مسببین ( که تعدادشان هم زیاد نیست ) منجر به بی اخلاقی بزرگی در یک پیج اینستاگرامی فیک منتسب به یکی از ایلات محترم بویراحمد شد و هدف آن تقابل دو ایل بزرگ و شریف منطقه بود که با واکنش جدی بزرگان و فرهیختگان این دو ایل بزرگ و حتی دغدغه مندان فرهنگ منطقه مواجه شد

فربادجنوب ،دکتر محمد بهرامی : فرهنگ اصیل استان و خاصه جغرافیای بویراحمد چون درخت تنومندی است ، سبز و پر محصول که به داشتن آن می بالیم . فرهنگی که برای تمام آیین ها و مراسمات و حتی خرده کنش ها و واکنش های زندگی معنا و فلسفه ای در پشتوانه دارد .
ما اکنون چون گذشتگان خود ، باعبانان این درختان فرهنگ هستیم که هر کدام به سهم خود باید از آنان مراقبت کنیم .

متاسفانه این روزها شاهد زخم های جدی بر این فرهنگ کهن و اصیل هستیم . تبرهای تیز بداخلاقی در دشت مجازی ، درخت تنومند فرهنگ را نشانه گرفته است .

متاسفانه عده ای از قوانین کمتربازدارنده این روزهای فضای مجازی سواستفاده میکنند و با دروغ، شایعه سازی ،تخریب و توهین با آبروی مردم و اشخاص بازی میکنند و بدون احساس مسئولیت و ترسی بین افراد و ایلات و طوایف مختلف ایجاد تفرقه میکنند و سعی در تقابل آنها دارند .

موضوعی بسیار زشت و ناراحت کننده و خطرناک که اگر کنترلی صورت نگیرد باید منتظر زخمی عمیق بر فرهنگ منطقه و اثرات مخرب و جبران ناپذیر آن باشیم .

بنده بعنوان یک فعال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی که خرده آبرویی از این مردم بافرهنگ دارم موظف به انتقال دغدغه و صدای عزیزانی هستم که روزانه با آنها ارتباط دارم ،  یکی از این دغدغه های مشترک همه آنان همین بداخلاقی های فضای مجازی ست .
اکثر مردم فرهنگ دوستی که در این زمینه گفتگو داشته اند خواستار ورود جدی بازرسان و مسئولین محترم فضای مجازی هستند که کنترل بیشتری داشته باشند .

امنیت روانی مردم و جامعه و گنجینه‌ی ارزشمندی بنام فرهنگ موضوعات مهمی هستند که قابل اغماض نیستند ،در همین یک ماهه اخیر در فضای مجازی شاهد چند بداخلاقی زشت بودیم و مماشات با مسببین ( که تعدادشان هم زیاد نیست ) منجر به بی اخلاقی بزرگی در یک پیج اینستاگرامی فیک منتسب به یکی از ایلات محترم بویراحمد شد و هدف آن تقابل دو ایل بزرگ و شریف منطقه بود که با واکنش جدی بزرگان و فرهیختگان این دو ایل بزرگ و حتی دغدغه مندان فرهنگ منطقه مواجه شد .

شاید به شخصه در برخی موارد بنا به ملاحظات و تکریم ها و پیوندها از حق خود بگذرم اما درصورت تکرار و خاصه اینکه پای بخشی از مردم و ایلات و طوایف در میان باشد راهی به جز پیگیری از طریق قانون و پلیس فتا نمی ماند ،کما اینکه در همین مورد آخر ذکر شده به احترام قانون و مردم موضوع ( پیج فیک ) از مجاری قانونی و قضایی در حال پیگیریست و از عزیزان مرتبط به این موضوع خواهشمندم با آرامش و احترام به قانون به امنیت روانی و اخلاقی فضای مجازی کمک کنند و با مسئولین محترم همکاری لازم را داشته باشند .

به امید آنکه با نظارت بیشتر مسئولین فضای مجازی و همکاری مردم شریف مان ، درخت تنومند فرهنگمان همچنان با سربلندی و سرسبزی در این دشت مجازی رشد کند و سایه‌ی بگستراند .

محمد بهرامی
خرداد ماه ۱۴۰۲