انتقاد فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از کم کاری ها در مستند سازی رشادت رزمندگان استان
انتقاد فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از کم کاری ها در مستند سازی رشادت رزمندگان استان

فرمانده سپاه فتح استان از برخی کم کاری‌ها در زمینه مستندسازی رزمندگان ، فرماندهان و سرداران استان در طول هشت سال دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت:ما نتوانسته ایم مثل سایر استانها آن گونه که باید این رشادتها را به تصویر بکشیم . به گزارش فریاد جنوب ، سردار حمید خرم دل در نشست خبری […]

فرمانده سپاه فتح استان از برخی کم کاری‌ها در زمینه مستندسازی رزمندگان ، فرماندهان و سرداران استان در طول هشت سال دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت:ما نتوانسته ایم مثل سایر استانها آن گونه که باید این رشادتها را به تصویر بکشیم .

به گزارش فریاد جنوب ، سردار حمید خرم دل در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: عملکرد استان ما در طول دفاع مقدس در برخی از زمینه ها نسبت به سایر استانها متفاوت است . وی عنوان کرد: ماداریم در استانی زندگی می‌کنیم که نزدیک به 2 هزار شهید داشته در صورتی که آمار فعلی که یک هزار و 800 نفر اعلام شده است آماری اشتباه است . یعنی  از هر 175 نفر آن یک نفر در زمان دفاع مقدس شهید شده است و  از هر 4 نفر جمعیت یک نفر در جبهه حضور داشته

وی ادامه داد: اگر به کشورهای اروپایی نگاهی بیندازیم ،  بعد از گذشت چند دهه فیلم های فاخری از جنگ جهانی می‌سازند اما در کشور ما با داشتن این همه سوژه دفاع مقدس و این همه رشادت و افتخارآفرینی رزمندگان در حوزه سینمایی کمتر به این موضوع توجه شده  واین خود یک اشکال است .

فرمانده سپاه فتح استان گفت: 8 سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی در هویت ملی ما دارد. همانطوری که ما را به خود باوری و خودکفایی رساند . اگر چه چهل سال در حوزه دفاعی و غیره تحریم هستیم اما الان قدرت نظامی ما افزایش پیداکرده و به هویت و اقتدار ملی و جهانی رسیدیم و امروز ما در منطقه نقش تعیین کننده را داریم .و این همان عزت و اقتتدار ملی و جهانی است .

وی به ترویج فرهنگ ایثار ،مقاومت و رشادت اشاره کرد و افزود: در حادثه سیلی که اتفاق افتاد همه مردم و نیروهای دولتی پای کار آمدند و کمک کردن و الان میتوان گفت این همان روحیه ایثار است که برگرفته از دفاع مقدس ما است. همانطور که هیچ شخصی بی تفاوت نبود .و همه پای کار آمدند.

این مسئول گفت: ما به عنوان نسل حاضر وظیفه داریم از رشادت‌های نسلی که در دفاع مقدس حضور داشتند تجلیل کنیم همانطور که در هر کشور و در هر قوم و قبیله‌ و جامعه‌ای نسل گذشته و رشادت‌های آن‌ها را مورد تجلیل قرار می‌دهند و این کار ارزشمندی است .

فرمانده سپاه فتح استان از 8 سال دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای یاد کرد و گفت: روی هر بخش از کشور که دست بگذاریم به گنج‌هایی دست می‌یابیم  که الهام بخش ایثار و مقاومت و رشادت و خودباوری برای نسل جوان کنونی شده است.

سردار خرم دل  برنامه های هفته مقدس را تشریح و گفت : از 31 شهریور تا 7 مهرماه در استان برنامه‌های متنوع و متعددی برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها رژه باشکوه نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین برگزاری نمایشگاه و بازسازی عملیات و در کل 50 عنوان برنامه است.

فرمانده سپاه فتح برگزاری 1 هزار برنامه در سطح نواحی مقاومت و پایگاه‌ها در هفته دفاع مقدس را از برنامه های این هفته ذکر کرد و افزود :  در این هفته افتتاح و بهر‌ه‌برداری از تعداد 120 واحد مسکونی مددجویان را داریم که با همکاری کمیته امداد این کار انجام شده البته تعهد ما 650 واحد است که به مرور در هر ماه 50 تا 60 واحد افتتاح و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.