انگلیس آماده پرداخت هزینه‌های برنامه‌های تحقیقاتی اتحادیه اروپا است
انگلیس آماده پرداخت هزینه‌های برنامه‌های تحقیقاتی اتحادیه اروپا است

“ترزا می” نخست وزیر انگلستان گفت که خواستار همکاری همه جانبه انگلیس با “اتحادیه اروپا” در حوزه برنامه‌های نوآوری و تحقیقاتی بعدی این اتحادیه است و انگلیس تمایل به پرداخت هزینه‌های این برنامه دارد. به گزارش فریاد جنوب و به نقل از یونیورسیتی ورد نیوز، “ترزا می” نخست وزیر انگلستان در سخنرانی “استراتژی علوم و […]

“ترزا می” نخست وزیر انگلستان گفت که خواستار همکاری همه جانبه انگلیس با “اتحادیه اروپا” در حوزه برنامه‌های نوآوری و تحقیقاتی بعدی این اتحادیه است و انگلیس تمایل به پرداخت هزینه‌های این برنامه دارد.

به گزارش فریاد جنوب و به نقل از یونیورسیتی ورد نیوز، “ترزا می” نخست وزیر انگلستان در سخنرانی “استراتژی علوم و صنایع مدرن” اعلام کرد که خواستار همکاری عمیق تحقیقاتی انگلیس با اتحادیه اروپا است. زیرا این همکاری در راستای منافع علوم و صنعت در سراسر اروپا است.

می اظهار کرد، البته این همکاری نیازمند یک کمک مالی مناسب از جانب انگلیس خواهد بود که ما متمایل به اعطای این کمک هستیم.

وی افزود، انگلستان آماده گفت و گو با اتحادیه اروپا راجع به جزئیات این همکاری است.

دانشگاه‌های انگلستان نیز از اظهارات ترزا استقبال کردند.

در همین راستا، “آلیستر جارویز” مدیر اجرایی دانشگاه‌های انگلیس گفت: دانشگاه‌های کشور خواستار حفظ امنیت برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اتحادیه اروپا، در راستای این همکاری هستند.

وی تمایل دولت برای این همکاری را مثبت ارزیابی کرد.

می تاکید کرد که انگلیس همواره پذیرای بهترین محققان است.

ترزا می با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: من اطمینان می‌دهم که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هیچ تغییری در وضعیت کنونی تحقیقاتی کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد، من از همکاری‌های عمیق محققان انگلیس با همتایان خارجی خود طی برنامه‌های تحقیقاتی اتحادیه اروپا مطلع هستم و می‌دانم که حجم این همکاری‌ها زیاد است.

می خاطرنشان کرد، من قبلا هم گفتم که خواستار همکاری‌های عمیق انگلیس با اتحادیه اروپا هستم، زیرا این همکاری به نفع علوم و صنعت اروپا است.