اولین فرماندار شهرستان مارگون کیست؟ازوعده تا عمل
اولین فرماندار شهرستان مارگون کیست؟ازوعده تا عمل

تصویب ایجاد دو دهستان، یک بخش و یک شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد با تصمیم هیئت دولت،‌ دهستان های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود. به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ هیئت وزیران در جلسه ۸ دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و […]

تصویب ایجاد دو دهستان، یک بخش و یک شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد
با تصمیم هیئت دولت،‌ دهستان های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ هیئت وزیران در جلسه ۸ دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با ایجاد دهستان های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

بر این اساس، دهستان دالون از ترکیب روستاها، مزرعه‏ ها و مکان ‏های مندرج در متن پیوست، در بخش مارگون شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد و روستای جوکار به عنوان مرکز این دهستان دالون تعیین می ‏شود.

هم‌چنین، دهستان شوروم از ترکیب روستاها، مزرعه‏ ها و مکان ‏های مندرج در متن پیوست در بخش مارگون، ایجاد و روستای پوله به عنوان مرکز این دهستان تعیین می‏ شود.

افزون بر این، بخش زیلائی از ترکیب دهستان‏ های زیلائی و شوروم در شهرستان بویراحمد، ایجاد و روستای ماشمی سفلی مرکز دهستان زیلائی، با تغییر نام به ماشمی به عنوان مرکز این بخش تعیین می ‏شود.

هم‌چنین، شهرستان مارگون از ترکیب بخش ‏های مرکزی (شامل دهستان‏ های مارگون و دالون) و زیلائی، ایجاد و شهر مارگون نیز به عنوان مرکز بخش مرکزی این شهرستان و به عنوان مرکز شهرستان مارگون تعیین می ‏شود.

براساس همین گزارش یکی از شعارهای انتخاباتی غلام محمدزارعی ارتقاء شهرمارگون به شهرستان بوده که این مهم در دی ماه ۹۸به بارنشست وآرزوی دیرینه اهالی شهر مارگون وتوابع محقق شد

باتوجه به اینکه هم اکنون بالاترین مقام اجرایی در مارگون ،بخشدار بوده ،آیا حسین کلانتری به دانشی اعتماد خواهد کرد وایشان را به عنوان فرماندارمعرفی می کند یا فرد دیگری سکان فرمانداری را به دست خواهد گرفت ،اما براساس رایزنی دانشی با استاندا احتمالا ،ایشان قبل از انتخابات ویا حداکثر تا پایان اسفندماه ۹۸دراین مسئولیت نباشد و در مرکز استان مشغول به خدمت شود