بازدید سرزده مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از کشتارگاه‌های طیور یاسوج (+تصاویر)
بازدید سرزده مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از کشتارگاه‌های طیور یاسوج (+تصاویر)
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد به همراه مدیر حراست دامپزشکی استان، به‌طور سرزده و شبانه از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بویراحمد بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، طی بازدید مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت کشتارگاه ها ، وضعیت رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی در خصوص کرونا ، آخرین وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌های طیور شهرستان بویراحمد از زمان ورود مرغ زنده، کشتار مرغ، بسته‌بندی و نگهداری در سردخانه‌ها و درنهایت حمل‌ونقل آن موردبررسی قرار گرفت.

«دکتر عبداله بهمنش » اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش کشتارگاه‌های طیور در بهداشت عمومی جامعه و تولید مرغ کشتار شده سالم جهت بازار مصرف، بازدیدهای مستمر که غالبا سرزده هستند توسط کارشناسان و مدیران فنی دامپزشکی انجام می گیرد.

وی افزود: حضور مسئولین فنی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های طیور و دیگر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی، برای مردم اطمینان بخش است و این افراد بایستی با قاطعیت هرچه تمام تر سعی در پیاده سازی دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی در جهت تولید محصولاتی سالم برای مصرف کنندگان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد هدف از این بازدیدها را اجرای دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا در کشتارگاه های طیور استان و نیز تاکید بر وظیفه مندی مسئولین فنی بهداشتی و پاسخگو بودن در قبال مسئولیتشان و برخورد جدی با هرگونه اهمال و کوتاهی در انجام وظیفه دانست.

استان کهگیلویه وبویراحمد دارای 3 کشتارگاه صنعتی طیور است که از این تعداد ، 2 کشتارگاه طیور در شهرستان بویراحمد و یک واحد کشتارگاه دیگر در شهرستان گچساران که جمعاً با ظرفیت 10 هزار قطعه کشتار طیور در ساعت قرار دارند.

  • نویسنده : رضا قهرمانی فر