بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه
بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باحضور در واحد مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از بخش های مختلف آن بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر پرویز یزدان پناه با بیان اینکه تکنولوژی اطلاعات، محور توسعه جوامع و سازمان ها است، گفت: فناوری اطلاعات از […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باحضور در واحد مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر پرویز یزدان پناه با بیان اینکه تکنولوژی اطلاعات، محور توسعه جوامع و سازمان ها است، گفت: فناوری اطلاعات از اهمیت خاصی برخوردار بوده و جزء لازم و لاینفک ساختار و بدنه یک نهاد است به طوری که دستیابی، انتقال، نگهداری و تبادل اطلاعات سازمان را با دریافت مواد اولیه یعنی داده ها و اطلاعات در کمترین زمان ممکن در دسترس قرار می دهد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه همچنین در ادامه پیشرفت واحد ای تی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه های مختلف اطلاعاتی را حاصل زحمات سرپرست دانشگاه و مسئولان این مجموعه دانست و گفت: واحد آمار و فناوری اطلاعات با به روز رسانی ساختار فیزیکی و به کارگیری دستگاه های جدید با تمام توان سعی در به روز بودن اطلاعات، همه مجموعه های دانشگاه دارد.

مهندس علی حسن احمدی پور با اشاره به اهم عملکرد این مدیریت طی یکسال گذشته، ابراز داشت: در سال گذشته استاندارد‌سازی دیتا سنتر (مرکز داده) دانشگاه،  میز خدمت الکترونیک جهت ارتباط مردم با ریاست دانشگاه از طریق بستر اینترنت و ثبت شکایات مردمی به اداره بازرسی دانشگاه صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه نویت دهی در کلینیک های جدید التاسیس شفای گچساران و دهدشت و تعویض و استانداردسازی دکل ارتباطی بین مراکز مختلف دانشگاه شامل معاونت ها، کلینیک ها و بیمارستان ها در سطح شهر یاسوج پس از 40 سال نیز از اهم عملکرد این مدیریت طی یکسال گذشته است.

مهندس احمدی پور یادآور شد: در راستای توسعه زیرساخت های پرونده الکترونیک سلامت، بیش از 54 نقطه فاقد اتصال به سامانه یکپارچه بهداشتی(سیب) متصل گردید و با توجه به تاسیس و افتتاح کلینیک های جدید استان، مرکز ام آر آی و سایر مراکز دانشگاه، زیر ساخت های شبکه و اینترانت جهت کلیه این مراکز تامین و بهره برداری شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به منظور عدم مراجعه مدیران و کارشناسان مراکز تابعه، بستر لازم جهت راه اندازی ویدئو کنفرانس برای کلیه مراکز تابعه در سراسر استان ایجاد گردید.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: جمع آوری، تجمیع و تحلیل آمار مربوط به بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان و ارائه به مسئولین زیربط در دانشگاه و خارج از دانشگاه، تهیه سالنامه های آماری در جهت بهره برداری مدیران، از دیگر اقدامات این مدیریت در حوزه آمار است.

وی در ادامه به برنامه های آتی حوزه مدیریت آمار و فناوری دانشگاه گریزی زد و ابراز داشت: افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه، خرید san storage (ذخیره سازی یکپارچه داده)، فایر وال و راه اندازی فیبر نوری جهت شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها از اولویت های مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در سالجاری است.

مهندس احمدی پور در پایان ضمن قدردانی از حمایت های بسیار سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان، خاطر نشان کرد: همچنین لازم می دانم از معاونت های مختلف دانشگاه به خصوص معاونت توسعه و معاونت بهداشت و کلیه همکارانم در حوزه مدیریت آمار و فناوری دانشگاه تقدیر و تشکر ویژه نمایم.

  • نویسنده : علیرضا یزداندوست
  • منبع خبر : وب دا