بازسازی مناطق زلزله‌زده دنا منتظر تصمیم کمیسیون عمران مجلس است
بازسازی مناطق زلزله‌زده دنا منتظر تصمیم کمیسیون عمران مجلس است
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: افزايش تسهيلات بازسازي و کمک بلاعوض به زلزله زدگان شهرستان دنا بزودي تعيين تکليف مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از شهرستان زلزله زده دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای افزایش تسهیلات بازسازی و کمک بلاعوض به زلزله زدگان شهرستان دنا بزودی در کمیسیون عمران مجلس تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای طرح مسائل و مشکلات شهرستان زلزله زده دنا در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای تسریع در روند بازسازی این مناطق و احداث سرپناه برای زلزله زدگان تا قبل از فصل سرما از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و امیدوارم منتج به نتیجه شود.

نیکزاد در پاسخ به مطالبه مجانی شدن آب و برق زلزله زدگان در زمان ساخت منازل، خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند مصوبه هیئت دولت بوده که در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم از طریق وزارت نیرو و مجموعه دولت انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان دنا نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه با تسهیلات و کمک بلاعوض اختصاص یافته امکان ساخت منازل تخریب شده وجود ندارد، افزود: برای هر واحد 80 متری 185 میلیون تومان پیش بینی شده که از این مبلغ 55 میلیون تومان بلاعوض و مابقی با بهره کم و درازمدت(100 میلیون تومان 15 ساله و 30 میلیون تومان 7 ساله است) است.

عبدالحمید پناهی با اشاره به اینکه 40 میلیارد تومان از 140 میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته به شهرستان زلزله زده دنا پرداخت نشده است، ادامه داد: تاکنون 7 هزار و هفت پرونده معیشتی، تعمیراتی و احداثی به بانک معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 1600 پرونده احداثی به بانک معرفی شده که یک هزار و 450 مورد انعقاد قرارداد انجام و مابقی دارای مشکلاتی از جمله تغییر کاربری، مالکیت و … بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دنا یادآور شد: یک هزار و 30 واحد مسکونی تخریب شده در شهر سی‌سخت و روستاهای شهرستان دنا به دلیل زلزله 5.6 ریشتری سال گذشته دیوار چینی شده است.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد