فریادجنوب، در راستای حفظ حقوق عمومی و ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی، طرح ساماندهی بام یاسوج با نظارت دستگاه قضایی و همکاری نهادهای مسئول اجرا شد و با جمعآوری بساطهای فاقد مجوز، شرایط مطلوبتری برای حضور شهروندان و گردشگران در این منطقه فراهم آمد.
به گزارش فریاد جنوب، حجتالاسلام مرتضایی معاون نظارت بر ضابطان دادستان مرکز استان، در حاشیه اجرای این طرح اظهار کرد:عرضه غیرمجاز قلیان و فعالیت اغذیهفروشیهای سیار فاقد مجوزهای لازم بهداشتی، سلامت عمومی و بهداشت محیط را تهدید میکرد و موجب ایجاد نارضایتی شهروندان شده بود؛ از این رو با هماهنگی دستگاه قضایی و صدور دستورات لازم، طرح ساماندهی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: حفظ حقوق شهروندان، رعایت ضوابط بهداشتی و جلوگیری از سد معبر از اولویتهای دستگاه قضایی است و با هرگونه فعالیت غیرقانونی که سلامت و آسایش عمومی را به خطر اندازد، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مهدی دخت، دادیار دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و نماینده دادستان نیز با تأکید بر استمرار نظارتها گفت: عوامل اجرایی با حضور میدانی در محل ضمن تذکر و اعمال قانون، از ادامه فعالیت افراد فاقد مجوز جلوگیری کردند و پس از اخطارهای قانونی، متصدیان نسبت به جمعآوری بساط خود اقدام کرده و محل را ترک کردند.
وی بیان کرد: عملیات ساماندهی حدود دو ساعت به طول انجامید و پس از اجرای طرح، بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی و ازدحام خودروها در محدوده بام یاسوج کاهش یافت و شرایط برای تردد شهروندان و گردشگران تسهیل شد.
بر اساس این گزارش، اجرای این طرح علاوه بر رفع برخی ناهنجاریهای موجود، موجب افزایش رضایتمندی شهروندان، بهبود وضعیت بهداشت محیط و ارتقای امنیت و آرامش در این منطقه گردشگری شده است.
مسئولان حاضر در این عملیات همچنین تأکید کردند که نظارتها و اقدامات ساماندهی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت تا از بازگشت فعالیتهای غیرمجاز جلوگیری شده و شرایط مطلوب ایجاد شده در منطقه تثبیت شود.
گفتنی است بام یاسوج به عنوان یکی از مهمترین مناطق گردشگری و تفریحی مرکز استان، روزانه پذیرای شمار زیادی از شهروندان و مسافران است و ساماندهی فعالیتهای اقتصادی و خدماتی در این منطقه نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی، ارتقای کیفیت خدمات و تأمین امنیت و آسایش بازدیدکنندگان دارد.
فریادجنوب/ سید اسماعیل شریعت جو













