بانک‌های خصوصی کهگیلویه و بویراحمد سپرده‌ها را در استان توزیع نمی‌کنند
بانک‌های خصوصی کهگیلویه و بویراحمد سپرده‌ها را در استان توزیع نمی‌کنند
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري کهگيلويه و بويراحمد گفت: برخي بانک هاي خصوصي سپرده هاي مردم را به روش هاي مختلف جمع آوري کرده اما در اين استان بازتوزيع نمي کنند و از اين مسير به منابع مالي استان آسيب مي زنند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:سید حشمت الله صمیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بانک های خصوصی پس از جمع آوری سپرده ها و پس اندازهای مردم، آن را به بانک های مادر در شهر تهران منتقل می کنند و از این جهت به منابع مالی استان که متناسب با نیازها هم نیست آسیب می رسانند.

وی بیان کرد: این رویه بانک های خصوصی نه تنها هیچ کمکی به بهبود شرایط استان و رونق تولید نمی کند بلکه به توسعه استان آسیب می زند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: منابع مالی مردم کهگیلویه و بویراحمد باید در راستای رونق تولید در این استان یا ارائه خدمات در همین استان هزینه شود اما برخی بانک ها به این اصول توجهی نمی کنند.

صمیمی عنوان کرد: این مشکلات و ابهامات نظام بانکی در استان شناسایی و برای تصمیم گیری و ارائه پیشنهاد به شوراها و کارگروه های ملی منتقل می شود.

وی یکی دیگر از مشکلات بانکی و مالی کهگیلویه و بویراحمد را نداشتن حساب بانکی واحدهای تولیدی پردرآمد در استان دانست و گفت: بیشتر این واحدها حساب اصلی خود را در شهر تهران باز کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این واحدها از بانک های کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات گرفته اند اما حساب اصلی و منابع مالی خود را در تهران متمرکز کرده اند.

صمیمی گفت: منابع مالی و پولی باید در بانک های استان در گردش باشند تا بانک ها بتوانند از این منابع برای پرداخت تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش بخش های بانکی و تولیدی در اقتصاد و ارتباط دوسویه آنها گفت: یکی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان با آن روبرو هستند بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی از سوی بانک هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بانک هایی که اقدام به پرداخت تسهیلات می کنند بخشی از این تسهیلات را به عنوان ضمانت در بانک نگه می دارند که جلوی اجرای صحیح طرح ها را می گیرد و این رویه اشتباه نیز به شوراها و کارگروه های بالادستی منتقل می شود تا چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد