با توزیع بیش از ۱۷۷ بسته لوازم‌التحریر و پوشاکی؛ لبخندی که خانم مدیرکل بر لبان بچه‌های سیلاب و ‌کلوار نشاند
با توزیع بیش از ۱۷۷ بسته لوازم‌التحریر و پوشاکی؛ لبخندی که خانم مدیرکل بر لبان بچه‌های سیلاب و ‌کلوار نشاند

سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ نفر از توابع بخش مارگون یکی از محرومترین مناطق استان است. به گزارش فریاد جنوب ، منطقه سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی افزون بر دو هزار و ۶۰۰ نفر در ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار […]

سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ نفر از توابع بخش مارگون یکی از محرومترین مناطق استان است.

به گزارش فریاد جنوب ، منطقه سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی افزون بر دو هزار و ۶۰۰ نفر در ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

روستایی محروم از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد است که علی‌رغم محرومیت هنوز نبض زندگی در آن جاری است.

سیلاب و کلوار در بیست سال گذشته لقب‌ محرومترین نقطه کشور را با خود یدک می‌کشید اما با تلاش دولت‌های مختلف و اعزام گروه‌های جهادی کمی از رنج سیلاب و کلوار کمتر شد اما این منطقه همچنان محروم و نیازمند توجه است.

نبود جاده دسترسی مناسب، آب آشامیدنی سالم، گاز، برق، بهداشت و سایر امکانات رنج زندگی در این منطقه را دو‌ چندان کرده است، البته در سال‌های اخیر اقداماتی در این حوزه‌ها شده که باید افزایش یابد.

فقر و‌ محرومیت در سیلاب و کلوار به گونه‌ای است که بسیاری از دانش‌آموزان این منطقه در سال‌های گذشته به دلیل فقر و نداری از درس و تحصیل بازمانده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری روز گذشته به این منطقه محروم سفر کرد تا با توزیع لوازم التحریر و پوشاک میان بچه‌های این منطقه محروم لبخند را بر لبان آنها بنشاند.

آذر صفایی‌نیا بیش از ۱۷۷ بسته لوازم‌التحریر و پوشاکی که با مشارکت استانداری و استاندار استان تهیه شده را به سیلاب و کلوار برد تا بچه‌ها با لباس و لوازم‌التحریر نو سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تنها برای توزیع لوازم‌التحریر و پوشاک به سیلاب‌ و کلوار نرفت بلکه در این برنامه کاری، برای زنان این منطقه برنامه هم داشت وی با همکاری برترین کارآفرین استان کهگیلویه و بویراحمد برای بانوان این منطقه کلاس‌های آموزش صنایع دستی (گلیم) برگزار کرد تا زنان این دیار محروم اما مستعد شغلی داشته باشند.

اما سازمان‌های مردم نهاد که همراه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بودند کارگاه تاب‌آوری اجتماعی برگزار کردند و قرار شد نظیر چنین برنامه‌‌ای در سایر روستای این منطقه برگزار شود.

در سفر روز گذشته امور بانوان به سیلاب و کلوار قرار شد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابخانه این مناطق مجهز شوند.