برداشت بیش از ۳۰ تن انواع گیاهان دارویی از مزارع تحت حمایت بنیاد علوی در شهرستان لنده
برداشت بیش از ۳۰ تن انواع گیاهان دارویی از مزارع تحت حمایت بنیاد علوی در شهرستان لنده

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛دراین روزهایی که ظرفیت اقتصاد کشور به گونه ای است که همه جوانان نمی توانند در مشاغل دولتی و کارمندی مشغول کار شوند، بهترین کار برای رونق تولید و کمک به وضعیت بیکاری کشور حرکت هدفمند در مسیر تولید و اشتغالزایی و کارآفرینی است. برای حرکت در مسیر اقتصادی نیازمند […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛دراین روزهایی که ظرفیت اقتصاد کشور به گونه ای است که همه جوانان نمی توانند در مشاغل دولتی و کارمندی مشغول کار شوند، بهترین کار برای رونق تولید و کمک به وضعیت بیکاری کشور حرکت هدفمند در مسیر تولید و اشتغالزایی و کارآفرینی است.

برای حرکت در مسیر اقتصادی نیازمند یک حرکت جهادی از سوی جوانان آماده به کار هستیم،برخی تصور می کنند جهاد صرفاً‌خدمت در جبهه و جنگ است،اما گاهی جهاد ایجاد یک خط تولید و به کار گیری جوانان جویای کار است.

مراد مرادی پور گفت:درآمدزایی با تولید و کشت گیاهان دارویی یکی از راههایی است که ظرفیت بالقوه خوبی برای کشور ما دارد.

مسئول نهاد،آبادانی وپیشرفت شهرستان لنده افزود:وجود آب و هوای مناسب امکان تولید گیاهان دارویی مختلف درآمدزایی با گیاهان دارویی را به مقدار زیادی در این شهرستان فراهم ساخته است.

وی خاطر نشان کرد:کسانی که کشاورز هستند و در حال حاضر مشغول کار کشاورزی هستند و محصولات رایج منطقه خود را کشت و کار می کنند، اما به منظور کسب سود بیشتر، اطمینان بیشتر به قیمت محصول در هنگام برداشت و مقابله با نوسانات قیمتی محصولات کشاورزی، مصرف کمتر آب، کشت محصولات جدید و ایجاد تنوع در کار و… به دنبال کشت گیاهان دارویی هستند.

 

مسئول نهادآبادانی وپیشرفت شهرستان لنده اظهار کرد:به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و نیز سایر ویژگی ها پتانسیل خوبی در زمینه کشت، سرمایه گذاری و تجارت این نوع گیاهان دارد. برنامه ریزی اصولی در این زمینه می تواندعلاوه بر اشتغال جوانان میتواند به افزایش سطح درآمد وبهبود معیشت کشاورزان شهرستان کمک کند

 

وی بیان کرد:برای اولین بار در سطح شهرستان لنده،150هکتار گیاهان دارویی کشت گردیدکه خوشبختانه در سال اول بیش از 30تن گیاهان دارویی توسط کشاورزان برداشت و با حمایت بنیاد علوی در پروژه ی گیاهان دارویی خرید تضمینی خواهدشد

مرادی پور با بیان اینکه گیاهانی شامل نعنا فلفلی،روزماری،اویشن،به لیمو و سیاه دانه کشت گردید تصریح کرد:برای 180نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مرادی پور درپایان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی کارشناس گیاهان دارویی در سال 1400،”100هکتار”برای کشت گیاهان دارویی با مجموع تعداد ۸۰ کشاورز نیز در سال زراعی جاری پیش بینی شده است،که برای این افراد تسهیلات قرض الحسنه- آموزش در مزرعه- بازدید از مزارع الگویی انعقاد خرید تضمینی محصولات تولیدی در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب