برداشت سالانه ۱۰ هزار تن انار در کهگیلویه و بویراحمد
برداشت سالانه ۱۰ هزار تن انار در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي کهگيلويه و بويراحمد از برداشت سالانه ۱۰ هزار تن انار از انارستان‌هاي اين استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:شهرام عسکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حدود ۸۵۰ هکتار از سطح باغات استان کهگیلویه و بویراحمد به کشت انار اختصاص دارد که سالانه ۱۰ هزار تن انار در سطح استان برداشت می‌شود.

وی ارقام رباب و واندرفول را از عمده ارقام انار استان برشمرد و اظهار کرد: بیشترین میزان تولید انار استان مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه متوسط برداشت انار در هر هکتار ۱۴ تن است، تصریح کرد: بازار مصرف انار استان، داخلی است.

عسکری، عدم تجربه کشاورزان، عدم مطالبه برای آموزش نحوه کاشت، داشت و برداشت ارقام جدید و مبارزه با آفات انار از جمله کرم گلوگاه انار را از مهمترین مشکلات باغداران انار استان عنوان کرد و ادامه داد: بازار داخلی انار درآمد خوبی دارد و در صورت تقاضا و علاقمندی باغداران، کمک و نهاده‌های مورد نیاز را در جهت توسعه باغات در اختیارشان قرار خواهیم داد.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد