برپایی آئین شب شعر و خاطره به مناسبت دهه مبارک فجر در لنده/تصاویر
برپایی آئین شب شعر و خاطره به مناسبت دهه مبارک فجر در لنده/تصاویر

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب،به همت اداره ارشاد اسلامی لنده شب شعری با عنوان “فجر جاوید” با حضور مسئولین و اهالی شعر و ادب شهرستان برگزار شد . اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لنده با اعلام این خبر اظهار داشت: با حضور فرماندار شهرستان،رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،سپاه ناحیه،آموزش و پرورش،بنیادشهید وسایر […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب،به همت اداره ارشاد اسلامی لنده شب شعری با عنوان “فجر جاوید” با حضور مسئولین و اهالی شعر و ادب شهرستان برگزار شد .

اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لنده با اعلام این خبر اظهار داشت: با حضور فرماندار شهرستان،رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،سپاه ناحیه،آموزش و پرورش،بنیادشهید وسایر ادارات و نهادهای شهرستان،انجمن های فرهنگی و هنری،اهالی فرهنگ و هنر ،رسانه وعلوم قرآنی شهرستان این برنامه برگزار شد.

 

وی افزود:برکات و پیشرفت خیره کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای چنان گستردگی می باشد که تمام معادلات سیاسی جهان را به هم ریخته است.نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی در اوج خفقان و رعب وحشت به ثمر نشست و با رهبری رهبر فرزانه انقلاب روز ب روز در تمامی عالم گسترش پیدا میکند.

وی گفت:تلاش ها و مجاهدت های اهالی فرهنگ و هنر،رسانه و علوم قرآنی در تمام مقاطع حساس این انقلاب لوح افتخاری برای این سفیران فرهنگی می‌باشد.

جلال دانش فرماندار شهرستان لنده با اظهار خوشحالی از حضور در این محفل ادبی وهنری،زبان ادبی و هنری را از بهترین ابزار معرفی دستاوردهای این انقلاب دانست وافزود: سروده های شاعران در این برنامه نشان دهنده توانمندی اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان می‌باشد که امیدوارم شاهد پیشرفت های این عزیزان در همه عرصه ها باشیم.

 

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در این مراسم طی سخنانی نتیجه تفکر عاشورائی را پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ عزت و کرامت در منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر اندیشه عاشورایی به راه خود ادامه می دهد، انقلاب اسلامی با تأسی به شعار «هیهات منا الذله» در برابر ظلم جهانی استکبار ایستاده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغلات اسلامی شهرستان لنده اظهار داشت :شهدای انقلاب اسلامی پیشگام جهاد و شهادت در نهضت امام خمینی (ره) بودند و باید یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم و شعر یکی از بهترین ابزارها برای حفظ یاد و خاطره شهداست.

وی افزود :همه ما شاهدیم که انقلاب تاکنون خدمات ارزنده‌ای داشته و به استقلال رسیده است، مردم باید بدانند که در زمان قبل از انقلاب چه بودیم واکنون در کجا قرار داریم.

در این برنامه ادیبان و شاعران به قزائت اشعار و دلنوشته های خود پرداختند . همچنین اجرای حماسی شاهنامه خوانی و…از دیگر برنامه های اجرایی بود.

 

در پایان با حضور فرماندار شهرستان وسایر مسئولان از مجریان و ادیبان و… تجلیل شد

 

 

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب