برپایی مجالس عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد با اعمال محدودیت انجام می شود
برپایی مجالس عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد با اعمال محدودیت انجام می شود
فریاد جنوب- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین مصوبات این دانشگاه در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، مقرر شده برپایی هر مراسمی در استان با اعمال محدودیت و با تایید بخشدار و فرماندار آن منطقه در این استان برگزار شود.

فریاد جنوب؛پرویز یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت های مشخص شده ای نیز برای تالارهای عروسی در این استان تعیین شده است که با حضور ناظر بهداشتی و رعایت پروتکل ها مجوز برای برگزاری این جشن ها صادر خواهد شد.

وی افزود: چنانچه نکات بهداشتی در مراسمات جشن و عزا رعایت نشود، با صاحبان مجالس و مراسم ها در این استان برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زنگ خطر کرونا در استان به صدا درآمده است و تلاش می شود کاستی های موجود در حوزه درمانی استان رفع شوند.

یزدان پناه عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی در استان افزایش سه برابری داشته است و بدون شک افزایش این حجم از بیماران نیاز به بستری و خدمات بیمارستانی را بیشتر خواهد کرد.

وی بیان کرد: سیر صعودی کرونا در استان ادامه دارد و روزانه تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان توصیه کرد که از حضور در مراکز خرید عمومی، اماکن پر ازدحام و شلوغ نظیر فروشگاه‌ها، مراکز خرید بپرهیزند و تنها در صورت الزام موارد مورد نیاز خود را تهیه کنند.

یزدان پناه از مردم خواست از تماس با اشیا و یا سطوح خودداری و قبل از شستشوی دست‌ها، از تماس دست با چشم، دهان و بینی پرهیز کنند.

وی ابراز داشت: مردم باید در هنگام حضور در نقاط شلوغ و فروشگاه ها، فاصله مناسب با سایر افراد را رعایت کنند و پس از بازگشت به منزل، دست‌های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شستشو دهند و درصورت استفاده از ماسک با رعایت نکات بهداشتی آن را درآورده و در سطل زباله دردار بیندازند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز دوشنبه نهم تیرماه سال جاری، در مجموع ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزوده که بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر رسید.

  • نویسنده : علیرضا یزدان دوست
  • منبع خبر : ایرنا