برگزاری اولین دوره آموزشی برپایی بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار (RDH) در شرایط اضطراری در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری اولین دوره آموزشی برپایی بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار (RDH) در شرایط اضطراری در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اختصاص ۵ دستگاه چادر ویژه بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار، جمعیت هلال احمر استان بطور رسمی به شبکه مجهز امکانات برپایی سریع بیمارستان سیار در شرایط بروز بلایا و بحران های طبیعی و غیرطبیعی کشور پیوست.

به گزارش فریاد جنوب کاظم فلاحی دوست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد اولین دوره آموزشی برپایی بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار (RDH) در شرایط اضطراری برگزار شد.
وی بیان کرد: دوره آموزشی شیوه نصب و برپایی چادرهای بیمارستان صحرایی جهت آمادگی و تربیت نیروی تخصصی، با حضور مربیان معاونت بهداشت و درمان کشور و با مشارکت قریب به ۳۰ نفر از کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان و شهرستان ها برگزار گردید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با اختصاص ۵ دستگاه چادر ویژه بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار ، جمعیت هلال احمر استان بطور رسمی به شبکه مجهز امکانات برپایی سریع بیمارستان سیار در شرایط بروز بلایا و بحران های طبیعی و غیرطبیعی کشور پیوست.
فلاحی دوست عنوان کرد: به همت و پیگیری معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد وهمکاری معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور این چادرها که ظرفیت مناسبی برای شرایط بحرانی و خدمات فوری بهداشتی و درمانی در میدان حادثه می باشد به این جمعیت اختصاص یافته است.
وی گفت: بلافاصله اولین دوره آموزشی برپایی بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار (RDH) در شرایط اضطراری نیز جهت فراگیری نحوه استفاده از این ظرفیت با مشارکت ۳۰ نفر از پرسنل ، امدادگر و داوطلب از ۷ شهرستان وباحضور اساتیدی از سوی مرکز به صورت تئوری و عملی برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: زیربنای تقریبی این چادرها ۲۵۰ متر می باشد که درصورت وقوع بلایا  ونیاز به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه محل وقوع حادثه، بلافاصه توسط معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر و با حضور تیم های برپایی سریع بیمارستان سیار RDH و تیم های بهداشت و درمان اضطراری BHCU برپا خواهد شد و مجهز به اتاق تریاژ، اقدامات اولیه پزشکی با حضور پزشک عمومی، جراح، بیهوشی و تکنسین اتاق عمل،پرستار، طب اورژانس و غیره می باشد.
فلاحی دوست با اشاره به فعال بودن تیم‌های آموزش دیده و تخصصی BHCU (بهداشت و درمان اضطراری ) و RDH (بیمارستان صحرایی) در معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: هلال احمر آماده است تا به‌منظور ظرفیت‌سازی در مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی استانی و منطقه‌ای با جذب متقاضیان و داوطلبان رشته های علوم بهداشت،پزشکی و پیراپزشکی،تیم های خود را توسعه ببخشد و تمامی کسانی که متقاضی پیوستن به تیم های مذکور هستند،می توانند به معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان مراجعه کنند.
انتهای پیام/

  • نویسنده : ندانعمتی
  • منبع خبر : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد