برگزاری رویداد هنری حسین (ع) تصویرگر قرآن در دهدشت + تصاویر
برگزاری رویداد هنری حسین (ع) تصویرگر قرآن در دهدشت + تصاویر
رئیس سازمان بسیج هنرمندان شهرستان کهگیلویه، گفت: "رویداد حسین (ع) تصویرگر قرآن" با هدف اعلام حمایت هنرمندان از حریم قرآن کریم با حضور جمعی از هنرمندان در دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، سرهنگ دوم پاسدار اسلام حجت‌دوست در حاشیه برگزاری پویش «حسین(ع) تصویرگر قرآن» در شهر دهدشت، اظهار کرد: قرآن، کتاب آسمانی است که تعلیمات آن برای همه ادیان و ملت‌ها راهگشا بوده و هنرمندان در این قبیل حرکت‌ها تلاش می‌کنند تا ضمن اعتراض به هتک حرمت قرآن و با استفاده از ابزار هنر، جلوه‌هایی از زیبایی‌های قرآن را به جوامع معرفی کنند.

معاون اداری سپاه شهرستان کهگیلویه، افزود: در راستای این پویش هنرمندانه و با همراهی انجمن خوشنویسان بلادشاپور و سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه، فرصتی فراهم شد که این حرکت ارزشمند در جامعه هنری خوشنویسان شکل بگیرد که با استقبال فراوان آنها همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: چندوقت پیش در برخی از کشورهای غربی با اهداف مشخص، هتک حرمت‌هایی به قرآن کریم صورت گرفت و پویش سراسری حسین(ع) تصویرگر قرآن در راستای محکوم کردن این اقدام خصمانه امروز در دهدشت با استقبال بسیار خوب هنرمندان خوشنویسی برگزار شد.

رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه با اشاره به برگزاری این پویش هنرمندانه، اظهار کرد: پویش «حسین (ع) تصویرگر قرآن» رویدادی هنرمندانه و در راستای حمایت از ساحت مقدس قرآن کریم و اعتراض به هتک حرمت قرآن در برخی از کشورهای اروپایی برگزار شد.

سید زاهد کشاورز عنوان کرد: پویش هنرمندانه «حسین (ع) تصویرگر قرآن» امروز یکشنبه ۱۹ شهریورماه باحضور بیش از ۳۰ نفر از انجمن خوشنویسان بلادشاپور به صورت کاملأ خودجوش در فرهنگسرای ارشاد اسلامی دهدشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این پویش امروز با محوریت بسیج هنرمندان کهگیلویه و همزمان با سراسر استان برگزار شد، تصریح کرد: این پویش در سراسر کشور از عاشورای حسینی شروع و تا اربعین ادامه داشت.

رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه با دعوت از هنرمندان جهت محکومیت اهانت به قرآن با روش‌های مختلف، بیان کرد: اگر به این هتک حرمت‌ها به درستی واکنش نشان ندهیم، در آینده بیشتر خواهد شد و واکنش‌های ما بازتاب پیدا می‌کند و جلوی تکرار این اهانت‌ها را خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این پویش، خوشنویسان شهر دهدشت آیات و سوره‌های مختلفی از قرآن کریم را کتابت کردند و با استقبال بسیار خوب هنرمندان روبرو شد.

عبدالکریم عبودی در حاشیه برگزاری این پویش در فرهنگسرای شهر دهدشت، اظهار کرد: پس از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و مقدسات مسلمانان، انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان کهگیلویه همگام با سراسر کشور این اقدامات را محکوم کرده و آن را جنایتی نابخشودنی غیر دانستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، عنوان کرد: هنرمندان خانه خوشنویسان بلادشاپور دهدشت در همین زمینه و در راستای پویش حسین(ع) تصویرگر قرآن در مکان مجتمع فرهنگسرای بلاد شاپور اقدام به کتابت قرآن کرده و ضمن ادای احترام به این کتاب مقدس آسمانی، هرگونه اهانت را محکوم کردند.

وی خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات خصمانه دشمنان اسلام به ساحت مقدس قرآن کریم نشان دهنده زنده بودن آیات قرآن کریم و تأثیرگذاری آن در جامعه است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی