برگزاری رویداد هنری حسین (ع) تصویرگر قرآن در یاسوج
برگزاری رویداد هنری حسین (ع) تصویرگر قرآن در یاسوج
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: "رویداد حسین (ع) تصویرگر قرآن" با هدف اعلام حمایت هنرمندان از حریم قرآن کریم با حضور جمعی از هنرمندان در یاسوج برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، سرهنگ پاسدار عیسی جمشیدی با اشاره به برگزاری این پویش هنرمندانه در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پویش «حسین (ع) تصویرگر قرآن» رویدادی هنرمندانه است که توسط هنرمندان استان و برای حمایت از ساحت قرآن کریم و اعتراض به هتک حرمت قرآن در برخی از کشور‌های اروپایی برگزار شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دوازده هنرمند از کهگیلویه و بویراحمد در این پویش و رویداد شرکت کردند، عنوان کرد: این برنامه ویژه اعلام حمایت هنرمندان سراسر کشور از حریم قرآن کریم است و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.
وی تصریح کرد: در این رویداد که از عاشورای حسینی آغاز شده و تا اربعین ادامه دارد، هنرمندان تلاش می‌کنند در قالب‌های مختلف هنری، ضمن ابراز ارادت به سید و سالار شهیدان، اعتراض خود به هتک حرمت قرآن را با زبان هنر بیان کنند.
جمشیدی با اشاره به نحوه حضور هنرمندان استان در این رویداد هنری، بیان کرد: نحوه حضور در این رویداد هنری شامل: بازنشر هرگونه آثار هنری و ادبی مرتبط با قرآن در پیام‌رسان‌ها، آثار و یا تصاویر مرتبط در صفحات شخصی، کتابت آیات و بالاخص سوره مبارکه فجر منتسب به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی با بیان اینکه برای انسجام هنرمندان، نشر آثار با هشتگ #هنرمند_قرآنی باید انجام شود اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به همراه مشخصات از طریق آدرس @MA۱۹۹۴ در پیام‌رسان ایتا و @MAHENO۱۹۹۴ در پیام رسان روبیکا ارسال کنند.
مسئول بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس گذر هنر به نشانی eitaa.com/gozarehonar۱۱۰ مراجعه کنند.
  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب