برگزاری ششمین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی “مشک تشنه” در کهگیلویه
برگزاری ششمین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی “مشک تشنه” در کهگیلویه
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری ششمین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه این سوگواره منطقه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، افزود: موضوع اشعار سوگواره باید عاشورایی و در دو بخش فارسی در قالب‌های شعر نو، سپید و نیمایی و کلاسیک و بخش بومی در قالب شعر گویشی لری باشند.

عبدالکریم عبودی با اشاره به شرایط ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره، عنوان کرد: هر شاعر می‌‌تواند حداکثر دو اثر به صورت تایپ شده به همراه مشخصات شناسنامه ای، آدرس و تلفن تماس ارسال کند. همچنین آثار ارسالی نباید برگزیده سوگواره های دیگر باشد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا یکم شهریور ماه امسال است، گفت: آئین اختتامیه این سوگواره ۲۲ شهریورماه امسال در کهگیلویه برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به جوایز ششمین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی مشک تشنه، گفت: نفر اول این سوگواره هدیه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم هدیه نقدی به ارزش به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و نفر سوم هدیه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال داده می‌شود.

عبودی با اشاره به نحوه ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند آثار ارسالی خود را به رایانامه mashketeshneh6@gmail.com و یا به آدرس پستی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان کهگیلویه، خیابان شهید پارسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه و صندوق پستی۷۵۷۱۸۵۳۳۸۱ و شماره مجازی ۰۹۱۷۶۲۲۰۹۴۴ در پیام‌رسان روبیکا یا ایتا ارسال کنند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب