عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا س و یادواره شهید احمد محمدی با حضور آیت الله ملک حسینی در روستای آبچیرک گچساران برگزارشد
عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا س و یادواره شهید احمد محمدی با حضور آیت الله ملک حسینی در روستای آبچیرک گچساران برگزارشد
مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و یادواره شهید احمد محمدی با حضور آیت الله ملک حسینی در روستای آبچیرک گچساران برگزار شد.

به گزارش فریاد جنوب آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در یادواره شهید احمد محمدی در مسجد امام‌حسن روستای آبچیرک گچساران ضمن تسلیت دهه فاطمیه گفت: در حدیث آمده حضرت فاطمه برترین انسان ها از جهت عنصر، شرافتش، کرامت است.
وی بیان کرد: اگر قرار بود در هستی تندیسی از نماد خوبیها و زیبایبها وجود داشته باشد که انسانها او را تقدیر کنند فاطمه س آن تندیس است.
آیت الله ملک حسینی افزود: پیامبراکرم(ص) به عنوان شخصیتی بزرگ که خود رسول الهی و جلوه جلال و جمال پرودگار بوده است، اما دخترش را می ستاید و ستایش می کند، رسول خدا(ص) خود معلم فاطمه زهرا(س) است و اینگونه نیز این بانوی بزرگ هستی را تعریف می کند.
نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زهرا س او تنها یک عالم و انسان‌متخلق نیست او معلم و مربی است، ایمانی سرازیر شده بر هستی دارد چنین انسانی این کلمات در حق آن کوچک است.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: هر انسانی اصل و اصالتی دارد و با انسانهای دیگر نسبتی دارد،خوبی انسان و خوب آموزش دادن یک انسان در جهان بر مایه این یک اصل است یکی از این اصل ها، اصالت است اما این اصالت ها باید تربیت شود.
وی گفت: شکل گیری شخصیت به تربیت است و حصرت زهرا نیز هم اصالت و هم تربیت برتری دارد.
نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر قرار است انسانی به چیزی افتخار کند شایسته است به سه جیز اعم از اصالت، شرف، تقوا افتخار بورزد.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: انسان را این سه چیز خلق می کند و اگر نباشد حیف است که به او هم حیوان بگویند اگر از حد انسانی افتاد، به او نگویید حیوان است زیرا او سقوطی برتر از حیوان دارد.
وی افزود: پیغمبر فرمودند فاطنه برترین انسان روی زمین است چون سه عنصر شرف، اصالت و کرم را در بر دارد،اصالت او از کسانی است که در جهان با خدا و برای خدا زندگی کردند.
نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لقمه حلال ادامه داد:یک آیه قرآن بخوانید و یک لقمه حرام بخورید بر بچه های شما تاثیر میگذارد.
آیت الله ملک حسینی اضافه کرد::پس جوانان عزیزی که فرزندان خوب می خواهید،پس باید پاک زندگی کرد .اُف برکسانی که مفهوم آقازادگی را خراب کردند و اف برکسانی که نژاد و ژن و نسل خوب را بد معنا کردند، برخی خیال  می کنند که ژست گرفتن و ثروت اندوزی و مغرور در جامعه ظاهر شدن همان ژن خوب است و آقازادگی،پس اینها آبروی اصالت را برده اند و کسانی که مفهوم وراثت را درجامعه خراب کردند خداوندهم نخواهد بخشید، چرا که انسان ها برهم تاثیر می گذارند و نسل ها به هم پیوسته هستند،خدا نخواهد بخشید کسانی را که کلمه ژن خوب را در جامعه مطرح می کنند
وی با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه گفت:تمام وجود فاطمه زهرا را ایمان گرفته و وی یک الگوی کامل در تمام شرایط زندگی هستند.
نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: :وقتی انسان متولد می شود هیچ نمی داند اما انسان کم کم رشد می کند و علم می آموزد و اما انسان ها چقدر از فرصت هایش درست بهره می برند.جامعه باید با معارف دینی و الهی آشنا شود که متاسفانه گاه نتیجه تربیت را کف خیابان می بینیم .
وی افزود: نتیجه تربیت را گاه کف خیابان‌ می بینیم گله اول به خودمان و بعد از مردم است.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا خود یک الگوی برتر برای تمام همه و بانوان است.
یادواره شهید احمد محمدی در مسجد امام‌حسن روستای آبچیرک گچساران با حضور بدخی از اهالی روستاهای آبچیرک، شاه توت،انجیر سیاه و لیشتر برگزار شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندانعمتی