برگزاری مانور اطفاء حریق در کهگیلویه | عملکرد خوب ادارات عضو ستاد بحران فرمانداری کهگیلویه + تصاویر
برگزاری مانور اطفاء حریق در کهگیلویه | عملکرد خوب ادارات عضو ستاد بحران فرمانداری کهگیلویه + تصاویر
فـــریاد جنوب | مانور فرضی اطفاء حریق ادارات عضو ستاد مدیریت بحران کهگیلویه صبح امروز در روستای دره لبک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فـــریاد جنوب از دهدشت، با اعلان مرکز اضطرار هلال‌احمر کهگیلویه مبنی بر وقوع حریق ناشی از انفجار گاز در روستای دره لبک از توابع بخش مرکزی کهگیلویه بلافاصله تیم مقابله با اطفاء حریق ستاد مدیریت بحران شهرستان به محل اعزام شدند و با اقدام به موقع موفق به اطفا حریق شدند.

فرماندار کهگیلویه که خود شخصا این مانور بدون هماهنگی قبلی را جهت سنجش ادارات خدمات رسان در حوادث غیر مترقبه مدیریت می کرد به محض دریافت اولین پیام اطلاع رسانی از سوی تیم امداد و نجات هلال احمر جلسه شورای اداری را ترک و ادارات عضو ستاد بحران را به محل حادثه فرا خواند.

عبدالعزیز موسوی در حاشیه عملیات فرضی اطفاء حریق در روستای دره‌لبک در این باره اظهار کرد: مانور اطفاء حریق به منظور حفظ ارتقاء و آمادگی لازم در تیم‌های عملیات بحران پیش‌بینی و برگزار شد.

وی عنوان کرد: این مانور با فرض اولیه انفجار و آتش سوزی ناشی از گاز دو باب منزل مسکونی در روستای دره لبک حدود ساعت ۱۱:۴۵ صبح امروز با تماس تیم های امدادی به مرکز ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان شروع شد.

موسوی اصل آمادگی ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان را در این مانور خوب ارزیابی کرد و گفت: اولین دستگاه پس از ۶ دقیقه و آخرین اداره هم پس از ۱٠ دقیقه در محل حادثه فرضی حضور یافتند.

وی با بیان اینکه شناخت ضعف‌ها و قوت‌ها، اصلاح و بهبود وضعیت فعلی نیروها و دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران بصورت مستمر لازم است، خاطرنشان کرد: مانورهای فرضی بحران در راستای تعامل و همکاری بین دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران همچنان ادامه دارد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب