برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین المللی در دهدشت + تصاویر
برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین المللی در دهدشت + تصاویر
فـــریاد جنوب | محفل انس با قرآن کریم با عنوان ویژه برنامه بهار در بهار با حضور قاریان برجسته بین المللی و همراه با پرچم متبرکه حضرت معصومه (س) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، محفل انس با قرآن کریم با عنوان ویژه برنامه بهار در بهار با حضور قاریان برجسته بین المللی و همراه با پرچم متبرکه حضرت معصومه (س) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دهدشت برگزار شد.

عبدالکریم عبودی در این ویژه برنامه، اظهار کرد: با برگزاری پیوسته و مداوم این گونه برنامه های وزین و جذاب، باید برای نسل جدید اقدام به فرهنگ سازی اسلامی و قرآنی کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، بیان کرد: اسلام بدون قرآن و اسلام بدون اهل بیت(ع)، اسلام ناب محمدی نیست و یکی از وظایف اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فرهنگ مبتنی بر این دو ستون اصلی اسلام که همان کتاب خدا و اهل بیت حضرت رسول اکرم(ص) است.

حجت الاسلام علی وحدانی فر افزود: قرآن کتابی جامع برای همه نسل های بشر است، هر نبی کتابی داشت و دارای شریعت بودند و برای زمان و مکان خاصی بودند اما به تعبیر امام صادق(ع) همه انسانها از قرآن بهره برده و می‌برند و برنامه جامع بشریت برای همه نسل‌ها، همه زمانها و مکانها است.

امام‌جمعه دهدشت، تصریح کرد: روی دیگر سخن من با پدران و مادران است، فرزندان با دیدن قرآن خواندن والدین و رفتار و گفتار نیکوی آنها نتیجه می‌گیرد که قرآن باعث رفتار و اخلاق خوب پدر و مادر شده است و نکته دیگر اینکه برای قرآنی کردن خانواده، ترغیب را به جای تحمیل در خانه حاکم کنیم، فرزند خود را برای قرآن خواندن تشویق کرده و اصلأ با فرزند دیگری قیاس نکنید، چون این راه موفقیت آمیزی نیست.

وی با اشاره به اهمیت شنیدن قرآن در فضای خانه و منزل و اهمیت تربیت قرآنی، عنوان کرد: در فضای خانه صدای قاریان قرآنی را بگذاریم تا همه بشنوند، این شنیدن بسیار مهم است، خانه ای که در آن قرآن خوانده می شود ملائکه نازل می شوند، پس فضای شنیداری را در خانه قوی کنیم و گوش خودمان و فرزندانمان را به سنیدن صدای قرإن عادت بدهیم، این در تربیت قرآنی تاثیر دارد.

وحدانی فر با تاکید بر آسان سازی آموزش قرآن، خاطرنشان کرد: آسان گرفتن بر فرزندان و بچه ها در امر آموزش قرآن بسیار مهم است، حتی اگر فرزندان اشتباه خواندند، توبیخ نکنید، بلکه تشویق، ترغیب و تحسین کنید و جایزه بدهید سپس اشتباهات را اصلاح کنید، در کوتاه مدت و بلند مدت این گونه رفتارها جواب میدهد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب