برگزاری مراسم اربعین حسینی درروستای بن زردسفلی بخش پاتاوه
برگزاری مراسم اربعین حسینی درروستای بن زردسفلی بخش پاتاوه

برگزاری مراسم اربعین حسینی درروستای بن زردسفلی بخش پاتاوه مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام باحضور عزاداران حسینی در مسجد امام زین العابدین علیه السلام بن زرد سفلی از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا برگزار شد. خبرجنوب :این مراسم از ساعت ده صبح روز دوشنبه با قرائت دعای پرفیض اربعین […]

برگزاری مراسم اربعین حسینی درروستای بن زردسفلی بخش پاتاوه

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام باحضور عزاداران حسینی در مسجد امام زین العابدین علیه السلام بن زرد سفلی از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا برگزار شد.

خبرجنوب :این مراسم از ساعت ده صبح روز دوشنبه با قرائت دعای پرفیض اربعین ومداحی و نوحه خوانی در رسای سید الشهداء و یاران با وفای ایشان ،و توزیع محصولات فرهنگی ،توسط حجت الاسلام امید بخشی آغاز شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید رحمت الله سیادت امام جمعه محترم بخش پاتاوه، سخنران مراسم به جایگاه، امام حسین (ع) و نقش اربعین حسینی در احیای مکتب تشیع پرداخت.

حجت الاسلام سیادت عنوان کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند: «علامات المؤمن خمس: صلاه احدی و الخمسین و زیاره الاربعین والتختم فی الیمین و تعفیر الجبین والجهر بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم؛

نشانه‌های مؤمن و شیعه، پنج چیز است: اقامه نماز پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین حسینی، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن «بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم».

امام جمعه پاتاوه  هدف اساسی امام حسین ع را تعلیم وتزکیه مردم دانست وافزود:

زیارت اربعین نیز انسان را از جزوع، هلوع و منوع بودن باز می‌دارد و گفته شد که هدف اساسی سالار شهیدان نیز تعلیم و تزکیه مردم بوده است و در این راه، هم از طریق بیان و بنان اقدام کرد و هم از راه بذل خون‌جگر که جمع میان این راه‌ها از ویژگی‌های ممتاز آن حضرت علیه‌السلام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش پاتاوه با اشاره به اینکه چرا برای حسین بن علی علیه السلام عزاداری اربعین برپا می کنند؟
گفت: عظمت مصیبت وارده بر امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست. حسین (ع) از همه چیز خود گذشت٬ تا دین حق زنده بماند.  

برگزاری نماز جماعت ظهروعصر به امامت امام جمعه محترم پاتاوه حسن ختام این برنامه مذهبی بود.

  • نویسنده : امیدعلی بهمن یار