برگزاری مراسم جایزه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری مراسم جایزه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری آموزش و پرورش، سپاه فتح، کنگره شهداء و کتابخانه‌های عمومی نمایشگاه کتاب و آیین پایانی دوسالانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، امین درخشان در آیین جایزه کتاب کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سرکشی از نویسندگان پیشکسوت، ناشران، برگزاری محافل ادبی، اهدای کتاب را نیز در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تعداد انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌های سراسر استان، افزود: ۱۲ انتشاراتی و ۲۴ کتابفروشی را در سطح استان وجود دارد، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۸ کتاب و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۳ جلد کتاب به چاپ رسید.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش نسبت به کودکان و نوجوانان توجه ویژه و مضاعف داریم.

محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شعار هفته کتاب امسال آینده خواندنی است، اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری پویش کتاب و دانایی، بخشودگی جرایم کتاب، حق عضویت رایگان، جشنواره سرود با موضوع کتاب، جشنواره ایده‌های برتر کتابخوانی، اهداء خون و فضاسازی ترویج کتاب‌خوانی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب است.

وی تصریح کرد: با همکاری شهرداری‌ها باید فضاسازی درستی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان داشته باشیم.

جواد هاشمی مهر با تسلیت برای حوادث غمبار غزه گفت: کتاب یکی از مسائل فرهنگی است که در دوره‌ی کنونی در مهجوریت به سر می‌برد و باید آن را احیا کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را ترویج بدهد تا در رده‌ها و سنین بالاتر انگیزه‌ی مطالعۀ داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با رشد فناوری‌ها و فضای مجازی در بین جوانان، فرصت کمتری برای مطالعه وجود دارد و تاثیرات مخربی را نیز به همراه داشته است، زیرا فضای مجازی در اختیار دشمن است و باید آن را مدیریت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در روایت‌ها و احادیث به کتابخوانی تاکید زیادی شده است و کتابداران باید کتاب‌ها را در مساجد، مدارس و هیات‌های مذهبی ترویج کنند و از فرصت‌ها استفاده کنند.

هاشمی مهر با بیان اینکه باید کتابخوانی را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها ترویج کنیم تا تاثیر بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید در خصوص ادبیات پایداری با توجه به نقش‌آفرینی مردم استان در دفاع مقدس و ۱۹ دی توجه بیشتری کنیم.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی