برگزاری مراسم سوگواری احلی من العسل در شهرستان چرام
برگزاری مراسم سوگواری احلی من العسل در شهرستان چرام

  به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ، امروز همزمان با ششم محرم به یاد ایثار و رشادت‌های حضرت قاسم بن الحسن (ع)، طی مراسم باشکوهی با حضور اعضای شورای اداری شهرستان و دانش آموزان چرامیدر مصلی حضرت ابوطالب ع  در سوگ این جوان رشید کربلا به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند. مدیر آموزش و پرورش […]

 

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ،

امروز همزمان با ششم محرم به یاد ایثار و رشادت‌های حضرت قاسم بن الحسن (ع)، طی مراسم باشکوهی با حضور اعضای شورای اداری شهرستان و دانش آموزان چرامیدر مصلی حضرت ابوطالب ع  در سوگ این جوان رشید کربلا به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام گفت: انقلاب اسلامی نهضتی الهام گرفته از عاشوراست و همانطوری که امام حسین (ع) ذلت را در برابر یزید قبول نکرد امروز جمهوری اسلامی ایران نیز ذلت در برابر استکبار جهانی را نمی پذیرد و در مقابل آنها سرخم نخواهد کرد.

سید صدیف دانشی با بیان اینکه امام حسین (ع) خطاب به حضرت قاسم (ع) نوجوان دشت نینوا، شهادت را که شیرین تر و گواراتر از عسل است توصیف می کند، افزود: نوجوانان این مرز و بوم دست رد بر سینه دشمن زده و شهادت را شیرین تر از عسل می دانند و هیچ گاه ذلت و خواری را نمی پذیرید

دانشی عنوان کرد: انقلاب اسلامی با مبنای فرهنگ عاشورایی جهاد و شهادت را در خون و رگ این نوجوانان و جوانان تزریق کرده و هیچ وقت این ماموریت پایان یافتنی نیست.

وی با بیان اینکه نوجوانان ما الگوی خود را حضرت قاسم (ع) قرار داده اند تا از توطئه و برنامه ریزی دشمن در امان باشند و قطعا پایبندی به این فرهنگ می تواند نجات بخش باشد، گفت: ما باید در کنار فرهنگ شهادت بصیرت واقعی را نیز مدنظر قرار دهیم تا در برابر هجمه ها و توطئه های طراحی شده از سوی دشمنان گرفتار نیاییم.

در ادامه سید نورالله افشار امام جمعه شهر چرام در این برنامه با اشاره به ضرورت توجه به مسائل تربیتی نسل جوان گفت: امروز دشمنان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال تولیدات نامناسب برای جوانان و نوجوانان است.
امام جمعه چرام با بیان اینکه یکی از مهمترین ضرورت ها شناخت تهدیدات است، افزود: بزرگترین تهدید غافل شدن از نوجوانان در بستر فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ عاشورایی را بین نسل جوان ترویج دهیم، ادامه داد: هر کجا ما با تکیه بر مکتب عاشورا و شهادت طلبی اقدام کردیم موفق بودیم و هر کجا از این فرهنگ غنی غافل شدیم نتیجه آن شکست بوده است.

افشار با بیان اینکه حضور چشمگیر دانش آموزان در خط مقدم دفاع مقدس ناشی از درک صحیح مکتب حسینی بود، گفت: شهدای دانش آموز مسئولیت پذیری را خوب آموختند و به مسئولیت خود به خوبی عمل کردند و امروز می طلبد فرهنگ عاشورایی برای این نسل به خوبی تبیین شود.

افشار تاکید کرد: ایام محرم بهترین فرصت برای که در مراسمات مذهبی هم به شور و هم به شعور و معرفت حسینی پرداخته شود.