برگزاری نخستین وبینار آموزش خبرنگاری محلی در کهگیلویه و بویراحمد/کرونا راشکست می دهیم
برگزاری نخستین وبینار آموزش خبرنگاری محلی در کهگیلویه و بویراحمد/کرونا راشکست می دهیم
مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه این روند برگزاری چنین دوره هایی در دستور کار خانه مطبوعات قرار دارد

مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این وبینار آموزشی به همت خانه مطبوعات و با همکاری جهاد دانشگاهی استان برگزار شد‌.

فریادجنوب :سید داود موسوی منش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این وبینار آموزشی برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شد.

مدیر خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: این وبینار جهت پیشگیری از کرونا و حضور همه ی خبرنگاران از ساعت ۱۶ امروز به مدت ۲ ساعت  برگزار و بیش از ۸۰نفر در آن  شرکت کردند.

وی گفت: مدرس این دوره سید هادی کسایی زاده از خبرنگاران مطرح کشور بر عهده داشت.

مدیر خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه این روند برگزاری چنین دوره هایی در دستور کار خانه مطبوعات قرار دارد.

سید هادی کسایی زاده نیز در این وبینار آموزشی به بخشی از ویژگی های خبرنگار بحران اشاره کرد و افزود: خبرنگار در مواقع بحران باید به دنبال کشف سوژه های ناب باشند.

این نویسنده با تاکید بر اینکه یک خبرنگار توانمند باید فرا جناحی باشد، عنوان کرد: داشتن گرایش سیاسی برای خبرنگار یک ضعف است‌.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید با الفبای مسائل حقوقی آشنا باشند، بیان کرد: خبرنگاران باید برای اصلاح قانون مطبوعات یک صدا و همدل شوند.

وی تصریح کرد: مستند سازی یک اصل اساسی و حرفه ای در کار خبرنگاری است.

کسایی زاده بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند به عنوان پایلوت برگزاری جشنواره های رسانه ای بدون جوایز در سطح کشور تبدیل شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود خانه مطبوعات استان ها در سطح کشور نسبت به ایجاد مرکز اسناد روزنامه نگاری در استان خود اقدامات لازم را انجام دهند.