بزرگترین بیمارستان یاسوج بزودی افتتاح می شود
بزرگترین بیمارستان یاسوج بزودی افتتاح می شود

بازدید معاون وزیر بهداشت از مراکز درمانی شهر یاسوج – بزرگترین بیمارستان استان بزودی افتتاح می ش.د فریادجنوب ، معاون درمانی وزیر بهداشت به همراه اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،معاون درمان ،معاون توسعه و پشتیبانی و برخی از مسئولین بهداشت و درمان استان عصر روز گذشته از مراکز درمانی شهر یاسوج مرکز […]

بازدید معاون وزیر بهداشت از مراکز درمانی شهر یاسوج – بزرگترین بیمارستان استان بزودی افتتاح می ش.د
فریادجنوب ، معاون درمانی وزیر بهداشت به همراه اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،معاون درمان ،معاون توسعه و پشتیبانی و برخی از مسئولین بهداشت و درمان استان عصر روز گذشته از مراکز درمانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید بعمل آوردند .
به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب با توجه به نزدیک شدن افتتاح فاز اول بیمارستان بزرگ یاسوج و همچنین یک بیمارستان در شهر یاسوج مسائل و مشکلات این مراکز درمانی برای بهره برداری و دیگر مراکز درمانی جهت توسعه و بهینه سازی خدمات ارائه شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

هیات بازدید کننده از کلینیک در حال اتمام شهر یاسوج نیز بازدید بعمل آوردند و معاون درمان وزیر بهداشت جهت تسریع در بهره برداری این مرکز در زمینه کمک های مالی بویژه نصب آسانسور قول مساعد داد .

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ناباروری معضل آینده ما بوده به گونه‌ای که هم اکنون در برخی استان‌ها ۱۵ درصد زنان مشکل ناباروری دارند.

قاسم جان بابایی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک مرکز رادیوتراپی و سرطان این استان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد مبتلا به بیماری سرطان در این استان برای یک دوره یک ماهه درمان مجبور به سفر به استان فارس هستند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت انجام اقدامات اساسی در زمینه درمان سرطان است.

جان بابایی ابراز کرد: همچنین برای راه اندازی مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی در استان تجهیزات سرمایه‌ای گران قیمت در اختیار استان قرار گرفته و بنا داریم در مهرماه هنگام توزیع پزشکان متخصص در این زمنیه این دیار به طور ویژه دیده شود تا دیگر در زمینه ارائه خدمات قلب و عروق نیاز به اعزام نباشد.

معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ناباروری معضل آینده ما بوده به گونه‌ای که هم اکنون در برخی استان‌ها ۱۵ درصد زنان مشکل ناباروری دارند، ادامه داد: در این زمینه راهی جز استفاده از روش‌های نوین پزشکی وجود ندارد.

جان بابایی از راه‌اندازی مرکز ناباروری گچساران و یاسوج در کمترین زمان ممکن خبر داد و افزود: ناباروری به یکی از عامل‌های مهم طلاق تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌های این استان برای درمان این مهم به سایر استان‌ها از جمله یزد و اصفهان مسافرت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اورنگ ایلامی در شرایط خوبی سکان دانشگاه علوم پزشکی نگرفتند، تصریح کرد: طولانی شدن احداث بیمارستان بزرگ یاسوج به یک تجربه تلخ در کشور تبدیل شد ولی در دوره مدیریت ایلامی افتتاح می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ پروژه مهم بهداشتی و درمانی در این استان به پاس ۴۰ سال عمر انقلاب افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اورنگ ایلامی امشب در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده از هفته دولت امسال تا دهه فجر ۴۰ پروژه مهم بهداشتی و درمانی در این استان به میمنت ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز پزشکی هسته‌ای عنوان کرد: راه اندازی و ایجاد مراکز جامع خدمات سرطان، انژیوگرافی، رادیوتراپی، بیمارستان‌های برخی شهرها، پایگاه‌های اورژانس، پلی کلینیک‌های تخصصی، مرکز ناباروری و …از جمله پروژه‌های پیش بینی شده است.

ایلامی با اشاره به افتتاح دو بیمارستان ۲۹۲ تختخوابی یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت با حضور وزیر بهداشت در روز ۱۸ شهریورماه ابراز کرد: ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بزرگ یاسوج تحویل گرفته‌ایم و امیدوارم ۴۰ درصد دیگر نیز در یک فاصله کم تحویل داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دیروز ۶ پروژه بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری و …با اعتبار هزینه شده ۳۵ میلیارد ریال در گچساران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایلامی بیان کرد: برای شهرستان‌های کوچک استان به تناسب احداث مراکز درمانی پیش بینی شده و برای اختصاص اعتبار برای این پروژه‌ها رایزنی‌های لازم با وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگ از جمله بیمارستان‌ها باید به تدریج تکمیل شوند، افزود: معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه توصیب موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری بیمارستان‌ها نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دارد.