بهره‌مندی ۲۴۰ هزار نفر از پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه | لوله‌های انشعاب آب شهر دهدشت بسیار فرسوده است
بهره‌مندی ۲۴۰ هزار نفر از پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه | لوله‌های انشعاب آب شهر دهدشت بسیار فرسوده است
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این پروژه در واقع بزرگترین پروژه آبرسانی جنوب کشور است، عنوان کرد: با افتتاح این پروژه جمعیتی بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر از آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد و در بازدید از پروژه‌های اقتصادی استان، از روند احداث مخزن ۲۰ هزارمتر مکعبی آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه نیز بازدید کرد.

افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات آب نسبت به گذشته

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: سال گذشته مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت سیزدهم به بخش آب استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این این میزان اعتبار نسبت به سال‌های گذشته افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

آرش مصلح با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶۰ پروژه در بخش آب در تمام نقاط استان در حال احداث است، عنوان کرد: در زمان قطعی کامل آب‌شرب شهرستان، با استفاده از مخزن ۲۰ میلیون لیتری می‌توانیم به مدت ۳ شبانه‌روز آب ۴ شهر را تأمین کنیم.

آماده‌سازی مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی آبرسانی به ۴ شهر

وی با اشاره به اهمیت پدافندی مخزن ۲۰ هزارمتر مکعبی دهدشت، گفت: این مخزن با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت سیزدهم تحویل داده شد و سازه مخزن اکنون به صورت صد درصدی تکمیل شده البته شیرآلات مخزن در حال خرید است و پس از نصب شیرآلات، مخزن آماده آبگیری است و تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیاردتومان برای این پروژه هزینه شده است.

بهره‌مندی ۲۴۰ هزار نفر از پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این پروژه در واقع بزرگترین پروژه آبرسانی جنوب کشور است، عنوان کرد: این مخزن بخشی از پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه، سوق، چرام، لنده و تعداد ۳۰۰ روستا بوده و با افتتاح این پروژه جمعیتی بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: عملیات خط انتقال این پروژه به میزان ۲۴ کیلومتر است و تاکنون مسافت ۱۳ کیلومتر و نیم آن لوله‌گذاری شده است.

تابستان امسال تنش‌آبی در دهدشت نداریم

مصلح خاطرنشان کرد: تابستان امسال خوشبختانه هیچ‌گونه تنش‌آبی در شهر دهدشت نخواهیم داشت و با افتتاح این پروژه مشکل کم‌آبی ساکنان مسکن مهر و مسکن ملی کهگیلویه نیز حل خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه: ضرورت اختصاص اعتبار جهت تعویض شبکه آبرسانی دهدشت

سید عبدالعزیز موسوی در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: طول خط لوله آب در دهدشت بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر است که از این میزان، ۱۴۵ کیلومتر آن از لوله‌های آزبست و فلزی بی کیفیت است که از رده خارج شدند.

فرماندار کهگیلویه، افزود: شکستگی‌ لوله‌های انشعاب آب در سطح شهر دهدشت بسیار ناخوشایند است و به همین دلیل مجبور شدیم بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر را حفاری کنیم و این حجم از حفاری‌ها علاوه بر خطرات متعدد برای وسایل نقلیه، حتی سیمای بصری شهر را زشت و نازیبا کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: لوله‌های انشعاب آب شهر دهدشت، ظرفیت و تحمل دبی آب مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی را ندارد و برای تعویض شبکه آبرسانی شهر دهدشت نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب