بهره برداری از موزه یاسوج در آینده نزدیک | معماری ساختمان موزه مناسب با فرهنگ و اصالت مردم باشد | تزریق اعتبار مجدد به موزه یاسوج | رونق اقتصادی با ایجاد پارک آبی در یاسوج
بهره برداری از موزه یاسوج در آینده نزدیک | معماری ساختمان موزه مناسب با فرهنگ و اصالت مردم باشد | تزریق اعتبار مجدد به موزه یاسوج | رونق اقتصادی با ایجاد پارک آبی در یاسوج
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بازدید از موزه یاسوج از بهره برداری این مکان تاریخی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در دومین روز از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد از موزه یاسوج بازدید کرد.

سید عزت الله ضرغامی با بیان اینکه امروز روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی است و به همین دلیل به یکی از بهترین موزه های ساخته شده در کشور سر زده و امیدواریم که این موزه در آینده نزدیک افتتاح شود، اظهار کرد: این موزه یکی از بهترین موزه های کشور است که می تواند خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد.

تزریق اعتبار مجدد به موزه یاسوج

وزیر میراث فرهنگی در بازدید از ساختمان موزه جدید یاسوج با اشاره به اینکه در آینده نزدیک علاوه بر اعتبارات تخصیص داده شده از سفر رئیس جمهوری و استانی، اعتبارات دیگری برای تسریع در راه اندازی موزه یاسوج تزریق می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا معماری ساختمان موزه، مناسب با فرهنگ و اصالت مردم این منطقه باشد از مسئولان متولی خواست در محوطه‌سازی و ساختمان سازی این مکان درختهای بلوط قطع نشود و کمترین آسیبی به محیط طبیعی به ویژه درختان و پوشش گیاهی اطراف موزه نرسد.

ضرغامی تصریح کرد: با توجه به اتمام کار سالن سینمای موزه یاسوج می‌تواند این سالن به بهره برداری برسد و مردم از این سینما استفاده کنند.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه سعی کنیم از همه ظرفیت ها در حوزه گردشگری استفاده کنیم تا باعث روند اقتصاد شود، اضافه کرد: هدف ما این است که موزه های ما محل انتقال پیام صلح و دوستی باشند و اگر وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم می توانند پیام رسان خوبی باشند.

نقش بارز بخش خصوصی در توسعه گردشگری

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در بازدید از پارک آبی یاسوج گفت: نشانه اعتماد دولت از بخش خصوصی در همچنین طرح‌هایی نمایان می‌شود و بخش خصوصی می تواند در زمینه توسعه گردشگری نقش مهمی ایفا کند.

ضرغامی افزود: دولت سیزدهم آمادگی دارد از هر گونه سرمایه گذاری در حوزه توسعه زیر ساخت های گردشگر حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پارک آبی در شهر یاسوج نقش مهمی در رونق اقتصادی صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دارد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب