بیانیه انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان به مناسبت درگذشت سید قادر لاهوتی
بیانیه انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان به مناسبت درگذشت سید قادر لاهوتی
انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان پس از درگذشت دکتر سید قادر لاهوتی چهره شاخص سیاسی، اجتماعی و دانشگاهی در جهت تکریم این استاد فرزانه و پاسداشت خدمات ارزشمند این چهره برجسته علمی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان پس از درگذشت دکتر سید قادر لاهوتی چهره شاخص سیاسی، اجتماعی و دانشگاهی در جهت تکریم این استاد فرزانه و پاسداشت خدمات ارزشمند این چهره برجسته علمی بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن بیانیه انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان آمده است؛

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

خبر درگذشت معلم اندیشمند، آزاد اندیش و آگاه به زمانه، فرهیخته‌ای دردمند، اصلاح‌طلبی نجیب و اصیل، “دکتر سید قادر لاهوتی”، جامعه فرهنگیان چه آنان که از نزدیک ایشان را ملاقات کرده بودند و چه کسانی که وصف ایشان را شنیده بودند در سوگ و اندوه نشاند.

زنده یاد دکتر لاهوتی در تمام عمر علمی فرهنگی و سیاسی خویش در تمام عرصه‌های زندگی همواره معلمی دلسوز، متعهد و مقید به اندیشه‌ی پویای اصلاح‌طلبی بودند و در این مسیر ذره‌ای اغماض و تعارف نداشتند و هیچگاه برای کسب قدرت در مقابل اربابان زر و زور و تزویر کُرنش ننمودند و از همین رو مورد احترام و محبوب قلب های همه آزاد اندیشان این مرز و بوم بوده، چنانکه مراسم تشییع ایشان گویای بسیاری از مسائل و سخنان گفته و ناگفته هاست.

از اوصاف این انسان بزرگ هرچه بگوییم کم گفته ایم پس بهتر است سخن را کوتاه نماییم. انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان ضمن عرض تسلیت خدمت مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصاً جامعه فرهنگی دردمند این استان همچنین عرض تسلیت خدمت سادات جلیل القدر رضاتوفیق به خصوص خانواده معزز ایشان از درگاه خداوند متعال برای این استاد فقید رحمت، مغفرت، علو درجات و صبر و شکیبایی بر این مصیبت برای خانواده و دوستداران و همفکرانشان مسئلت می نماید.

به مرگ چاره نجُستم که در جهان مانم
به عشق زنده شدم تا که جاودان مانم

انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان

۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب