بی مهری صداوسیمای مرکز  کهگیلویه وبویراحمد باجشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین«کوچ»/ایجاد شورونشاط اجتماعی ومعرفی پناسیل های استان از وظایف ذاتی آن سازمان است
بی مهری صداوسیمای مرکز  کهگیلویه وبویراحمد باجشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین«کوچ»/ایجاد شورونشاط اجتماعی ومعرفی پناسیل های استان از وظایف ذاتی آن سازمان است
ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین«کوچ» بامعرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج  با برنامه های مختلف و تنوع محلی و سنتی عشایری  وبا حضور ۱۵ استان‌ عشایر نشین کشور و نمایش نوع سرپناه های عشایری، موسیقی و شاهنامه‌خوانی ادبیات بومی و فولکلور، پخت غذاهای محلی و نمایش صنایع دستی در یاسوج در حال برگزاری است.

ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین با نام «کوچ» در حال برگزاری است که به معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج می پردازد.
این جشنواره  با برنامه های مختلف و متنوع محلی و سنتی عشایری  و با حضور ۱۵ استان‌ عشایر نشین کشور به نمایش نوع سرپناه های عشایری، موسیقی و شاهنامه‌خوانی ادبیات بومی و فولکلور، پخت غذاهای محلی و نمایش صنایع دستی در یاسوج برگزار می شود.
جشنواره «کوچ»، بزرگترین رویداد فرهنگی در جنوب کشور بعداز کرونا است که علاوه بر ایجاد شورو نشاط اجتماعی ، فرصت  خوبی برای معرفی و شناساندن بیشتر مناطق گردشگری و همینطور به تصویر کشیدن فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.
توجه به شور ونشاط اجتماعی ، معرفی  پناسیل های  فرهنگی و گردشگری،  امیدآفرینی و اعتماد زایی در جامعه بسیار مهم است لذا رسانه ها و صدواسیمای مرکز استان ، در تهیه و  اجرای برنامه های خود می توانند نقش مهم و موثری در تبیین و تشریح نقاط قوت استان ایفا کنند. همچنین همه ی دستگاهها و مدیران باید با بهره گیری از فرصت هاو اجرای کارهای فرهنگی و حرکت به سمت توسعه، فضای امیدواری را بیش از گذشته دراستان محقق سازند و کهگیلویه وبویراحمد را به یک استان شاد و توریستی معرفی نمایند.
هرچند رسانه های محلی و خبرگزاری ها با حضور میدانی خود در ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین «کوچ» در تحقق و معرفی قابلیت های فرهنگی و گردشگری  استان با ایجاد نشاط و شادابی سنگ تمام گذاشتند، ولی همچنان چند سوال در ذهن هم استانی ها و مخاطبین شبکه دنا متبادر می شود و امید می رود  مدیر کل صداوسیمای مرکز استان جهت اقناع افکار عمومی  به آنها پاسخ دهد
۱_دلیل عدم پخش این جشنواره که بعد از کرونا بزرگترین رویداد فرهنگی در جنوب کشور بوده، چیست ؟
۲- آیا برای  معرفی قابلیت ها وظرفیت های  استان باید قرارداد مالی باشد تا به رسالت خود عمل کنید؟
۳- از انجایی که یکی از وظایف ذاتی صدا و سیما معرفی جاذبه ها و پناسیل های استان می باشد و یاسوج در ظاهر پایتخت طبیعت ایران است ، آیا نمی توانست در این جشنواره  نقاط  گردشکری استان را در قاب یک تصویر کلی معرفی کند؟
در پایان امید می رود اختتامیه این جشنواره با حضور مدیر کل محترم صداوسیمای مرکز استان وپخش مستقیم آن به رسالت خود جامه ی عمل بپوشانند.