تاکید بر آمادگی دستگاهها برای مقابله با حوادث احتمالی
تاکید بر آمادگی دستگاهها برای مقابله با حوادث احتمالی

در جلسه شورای هماهنگی مدیرت بحران استان بر آمادگی دستگاههای اجرایی امدادی و خدمات رسان برای مقابله با حوادث احتمالی در بارندگی های پیش رو تاکید شد. به گزارش فریاد جنوب ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به وقوع زیانبار سیل در استانهای گلستان و مازندران و پیش بینی هواشناسی مبنی […]

در جلسه شورای هماهنگی مدیرت بحران استان بر آمادگی دستگاههای اجرایی امدادی و خدمات رسان برای مقابله با حوادث احتمالی در بارندگی های پیش رو تاکید شد.

به گزارش فریاد جنوب ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به وقوع زیانبار سیل در استانهای گلستان و مازندران و پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان طی دو روز آینده گفت: همه مسئولان این دستگاهها باید با حضور فیزیکی در محل کار و بسیج تمامی امکانات اعم از نیروی انسانی و تجهیزات لجستیکی برای خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی و به حداقل رساندن خسارتهای احتمالی طی این دو روز آمادگی کامل داشته باشند.
فیلی با بیان اینکه با شروع تطیلات نوروزی حجم بالایی از گردشگران از نقاط مختلف کشور به استان وارد شده است اتخاذ تدابیر و فراهم کردن امکانات لازم برای اسکان موقت آنها را از سوی دستگاههای متولی خواستار شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم از آمادگی لازم برای خدمات رسانی به مردم استان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت:178 نیروی راهداری با 150 دستگاه ماشین آلات سبک،سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان به حالت آماده باش هستند.
نصیری با اشاره به مستعد بودن برخی محورهای مواصلاتی برای ریزش در هنگام بارش های سیل آسا افزود:محور یاسوج به شیراز،یاسوج به بابامیدان و یاسوج به اصفهان از جمله این محورها است.
وی خواستار کمک و همراهی دستگاههایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سپاه فتح استان برای پشتیبانی لجستیکی این اداره برای امدادرسانی بهتر به مردم استان و مسافران نوروزی شد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج هم مناطقی از جمله شهرک امام علی،امام حسین،شرف آباد،محله بختیاری ها،مسکن مهر نجف آباد و ساحلی را مستعد آبگرفتگی در مواقع بحرانی دانست و گفت: 200 نفر نیروی انسانی با 30 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای خدمات رسانی آماده باش بوده اما با این وجود این امکانات جوابگوی امدادرسانی به موقع و مطلوب به شهروندان نیستند و سایر دستگاهها باید شهرداری را در این زمینه کمک و همراهی کنند.
در این جلسه فرماندارکهگیلویه و معاون برنامه ریزی فرماندار بویراحمد هم از بسیج امکانان و ادارات خدمات و امدارسان،اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم با کمک بخشداران و دهیاران و همچنین لایه روبی جداول شهری وکانالهای هدایت سیلاب در مناطق خود برای جلوگیری از بروز حوادث و خسارتهای احتمالی خبر دادند
فرمانده پلیس راه استان هم با اشاره به موج برگشت مسافران نوروزی و افزایش 75 درصدی وقوع تصادفات جاده ای نسبت به مدت مشابه پارسال در محورهای مواصلاتی استان گفت:نداشتن خودروی کافی برای کنترل محورها از عمده مشکلات پیش روی پلیس بوده که انتظار می رود دستگاههای نظیر هلال احمر،اورژانس جاده ای به ویژه در شب با استقرار در محورهای مواصلاتی در کاهش وقوع تصادفات بیش از پیش تلاش کنند.
تامین سوخت موردنیاز برای مردم و مسافران،ایجاد کمپین و برپایی چادر برای اسکان موقت،استفاده از پایگاههای اورژانس جاده ای و جمعیت هلال احمر برای اسکان موقت مسافران در راه مانده،جلوگیری از رفتن گردشگران به حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و همچنین اطلاع رسانی و دادن هشدارهای لازم به عشایر و دامداران از روی آوردن به دامنه کوهها و ارتفاعات از مهمترین مصوبات این نشست بود