تاکید رییس سازمان جنگل ها در برخورد با زمین خواران /در مقابل متصرفان اراضی ملی به هیچ وجه گذشت نمی کنیم
تاکید رییس سازمان جنگل ها در برخورد با زمین خواران /در مقابل متصرفان اراضی ملی به هیچ وجه گذشت نمی کنیم

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر برخورد با زمین‌خواری خاطرنشان کرد: در مقابل متنصرفان اراضی ملی و زمین خواری از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به هیچ وجه گذشت نمی کنیم. به گزارش فریاد جنوب ، خلیل آقایی  در جلسه شورای اداری منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم ولی […]

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر برخورد با زمین‌خواری خاطرنشان کرد: در مقابل متنصرفان اراضی ملی و زمین خواری از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به هیچ وجه گذشت نمی کنیم.

به گزارش فریاد جنوب ، خلیل آقایی  در جلسه شورای اداری منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند گفت: در حفظ منابع‌طبیعی باید مردم را پای کار آورد و از ظرفیت آنها برای مشارکت استفاده کرد.

رییس سازمان جنگل‌ها افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی است که از لحاظ طبیعت و جنگل‌ها در کشور حرف اول را می‌زند و به پایتخت طبیعت ایران مشهور است و این حسن بسیار خوبی است.

آقایی با بیان اینکه منابع طبیعی بویژه جنگل‌ها و مراتع برای حیات همه انسان‌ها و موجودات سودمند است از مسئولین محلی، مدیران، استانداران، فرمانداران و مدیریت بحران استان‌ها خواست ضمن صیانت از این منابع ارزشمند خدادادی نسبت به تامین اعتبارات لازم برای توسعه پایدار این منابع اقدامی اساسی انجام دهند.

رییس سازمان جنگل‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کاداستر اراضی ملی پرداخت و گفت: کاداستر را جهت تعیین و تکلیف اراضی دولتی با مستثنیات اشخاص ادامه می دهیم و تا پایان امسال کاداستر جنگل‌ها پایان می‌یابد و در این مسیر هیچ محدودیتی از لحاظ اعتباری نداریم.

**منابع طبیعی از کمبود تجهیزات اطفای حریق رنج می برد

در این جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد موقعیت استان را کوهستانی و صعب العبور خواند و افزود: هر ساله با آتش‌سوزی‌های گسترده ای در منابع طبیعی استان مواجه هستیم و از لحاظ  تجهیزات اطفای حریق همچون بالگرد اداره کل رنج می برد.

حگمتیان کمبود امکانات و اعتبارات را یک تهدید جدی برای منابع طبیعی استان دانست و خواستار اختصاص اعتبار قابل توجه برای اطفای حریف جنگل‌ها و مراتع شد.

وی گفت: شاید این بحران و این معضل در بیشتر استان‌های کشور وجود داشته باشد ولی بحران حریق در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد و بیش از پیش نمایان است.

حکمتیان بعد مسافت، پراکندگی، سخت گذر بودن و وسعت منابع طبیعی استان را از موانع  اطفای سریع حریق برشمرد و گفت: باید برای مهار حریق احتمالی عرصه‌های طبیعی از تجهیزات لازم همچون بالگرد استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از نیروهای محلی در اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع  استان افزود: مردم هم برای راهنمایی و رساندن امدادگران در کمترین زمان ممکن به محل وقوع آتش سوزی نقش دارند و هم برای خاموش کردن آتش مشارکت می‌کنند.

حکمتیان در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون ۷۴ قرق بان در استان از یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع صیانت می‌کنند که با توجه به وضعیت آتش سوزی‌ها در سال جاری نیاز به نیروهای آموزش دیده بیشتری برای کاهش خسارت‌های آتش سوزی‌ها مشهود است.