تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات  تخفیف ۳۰ درصدی شهرداری برای سوادآموزان چرامی کد خبر: 62635 تعداد نظرات: بدون دیدگاه تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۹۷ – ۱۳:۲۲ صفحه نخست » اجتماعی	 نایب الرئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان از اجرای طرح جهاد سلامت زنان روستایی خبر داد
تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات  تخفیف ۳۰ درصدی شهرداری برای سوادآموزان چرامی کد خبر: 62635 تعداد نظرات: بدون دیدگاه تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۹۷ – ۱۳:۲۲ صفحه نخست » اجتماعی	 نایب الرئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان از اجرای طرح جهاد سلامت زنان روستایی خبر داد

نایب الرئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد در جلسه اعضای هیات مدیره و‌شورای مشارکت های مردمی بانوان مجمع خیرین سلامت استان با مدیرکل امور بانوان و‌خانواده استانداری از اجرای طرح جهاد سلامت زنان روستایی خبر داد . به گزازش فریاد جنوب ، زینب قربانی گفت: شورای مشارکتهای مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان […]

نایب الرئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد در جلسه اعضای هیات مدیره و‌شورای مشارکت های مردمی بانوان مجمع خیرین سلامت استان با مدیرکل امور بانوان و‌خانواده استانداری از اجرای طرح جهاد سلامت زنان روستایی خبر داد .

به گزازش فریاد جنوب ، زینب قربانی گفت: شورای مشارکتهای مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان و شهرستانها به عنوان یک نهاد غیر انتفاعی ،غیر دولتی و غیر سیاسی ، با هدف بهره گیری صحیح از ظرفیت ممتاز زنان در استان به عنوان هدایتگران سلامت جسمی ،روحی و‌معنوی خانواده تلاش می نماید که با هماهنگی دستگاهها از جمله علوم پزشکی استان و شبکه های بهداشت و‌درمان و‌همیاری افراد و گروهها و اقشار مختلف و در راستای تبیین اولویت های پیشگیرانه در حوزه سلامت اقدام به فعالیت های جهادی بنماید.

مدیرکل سابق کتابخانه های کهگیلویه وبویراحمد اظهارداشت که طرح پیشنهادی شورای مشارکتهای بانوان مجمع خیرین سلامت کشور با نام جهاد سلامت زنان روستایی برای اولین بار در دستور کار این شورا قرار گرفته است و از اهداف این طرح آموزش ،فرهنگ‌سازی ،پیشگیری و‌درمان زنان و‌دخترانددر روستاها با اولویت مناطق محروم و‌حاشیه نشین شهرها خواهد بود.

وی با تشکر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاونت های این دانشکاه همچنین مشاور بانوان و‌خانواده این دانشکاه و شبکه های بهداشت و‌درمان دانشگاه تصریح کرد :به منظور ایجاد هماهنگی و‌وحدت رویه و حمایت مادی و‌معنوی همیاران و دغدغه مندان فعال در حوزه سلامت این طرح با کمک پزشکان و‌دانشجو پزشکان و پرستاران و ماماهای افتخاری اجرا خواهد شد و این گروه به عنوان جهادگران سلامت زنان روستایی در مجمع خیرین سلامت استان ثبت خواهد شد.

نایب الرئیس مجمع خیرین سلامتکهگیلویه وبویراحمدبا تشکر از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت و مدیرعامل و‌کارکنان مجمع خیرین سلامت و همچنین بانوان عضو شورای مشارکتهای مردمی در استان و شهرستان بویراحمد تاکید کرد امیدواریم با همیاری و‌همکاری این مجموعه دغدغه مند بتوانیم شاهد حضور جهادگران سلامت زنان روستایی در سطح استان به ویژه روستاهای محروم در همه شهرستانها باشیم.

وی در پایان از همه پزشکان و پرستاران و ماماها و‌روانشناسان و همه کسانی که میتوانند یاریگر اجرای این طرح به صورت افتخاری باشند درخواست نمود در صورت تمایل به مجمع خیرین سلامت استان مراجعه یا با شماره همراه۰۹۱۷۲۸۰۸۰۳۴تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است در پایان این جلسه تعدادی از بانوان عضو شورای مشارکتهای مردمی مجمع خیرین سلامت استان با کمک های نقدی خود به پویش «من هم خیر سلامت هستم » پیوستند.

جوکار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت :هدف ما در شورای مشارکت زنان تحقق “زن سالم ،جامعه سالم” است کثرت آمار مشارکت فعال زنان در امور عام‌المنفعه استان ما بسیار قابل توجه است که گویای آشنایی آنان با نیازهای روز جامعه و احساس مسئولیت آنان بوده است اکنون در عرصه سلامت نیز زنان پیشگامان این مهم هستند.

وی اظهارکرد که یکی از طرح‌های مصوب در شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت کشور “طرح جهاد سلامت زنان روستایی” است که ما مصر به اجرای آن در مناطق کم برخوردار استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه های بهداشت و درمان هستیم.

جوکار بیان کرد که به نظر شورای مشارکت زنان مجمع خیرین سلامت این قشر از جامعه که نیمی از جمعیت و زیر بنای خانواده را تشکیل می‌دهند از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت : در طرح جهاد سلامت زنان روستایی که نشات گرفته از سند سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی می‌باشد راهکارهای مختلف برای غربالگری بیماریها و ارتقای سلامت در تمام دوره های زندگی زنان از بلوغ تا یائسگی مد نظر بوده و شامل تمام ابعاد سلامت جسمی و روانی ، اجتماعی و معنوی زنان است.

به گفته وی ، در این راستا شورای زنان با اعتقاد به این که خدمات زیادی در حوزه سلامت زنان توسط متولیان بهداشت و درمان انجام گرفته و شاخص‌های مربوط بهبود یافته اندولی با این وجود هنوز مشکلاتی در مناطق کم‌برخوردار روستایی وجود دارد که برنامه جهاد سلامت زنان روستایی در صدد برطرف کردن آنهاست برای تحقق این طرح پزشکان ، پرستاران ، ماماها ،روانشناسان ، کارشناسان تغذیه و سایر تیم‌های جامعه پزشکی یاریگر ما خواهند بود.