تجلیل شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لنده ازخبرنگاران+جزئیات
تجلیل شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لنده ازخبرنگاران+جزئیات

به گزارش فریادجنوب، فریبرز یاوریان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان لنده با تبریک روز خبرنگار وگرامیداشت یاد وخاطره شهید محمود صارمی گفت: خبرنگاران وجدان بیدارجامعه هستند که با قلم خود به مردم امید،آگاهی بخشی می دهند. وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز دامنه این آگاهی‌رسانی در فضای مجازی با راه‌اندازی سایت‌های خبری […]

به گزارش فریادجنوب، فریبرز یاوریان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان لنده با تبریک روز خبرنگار وگرامیداشت یاد وخاطره شهید محمود صارمی گفت: خبرنگاران وجدان بیدارجامعه هستند که با قلم خود به مردم امید،آگاهی بخشی می دهند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز دامنه این آگاهی‌رسانی در فضای مجازی با راه‌اندازی سایت‌های خبری این اطلاع‌رسانی‌ها بر خط و بروز هستند.

یاوریان با اشاره به عملکرد حوزه شبکه بهداشت ودرمان در دولت سیزدهم گفت: کارهای خوبی در دولت‌های گذشته در سطح شهرستان اجرایی شده است؛ ولی با شروع دولت سیزدهم شاهد تحولات اساسی در حوزه بهداشت درمان در این شهرستان بودیم که پیشرفت قابل‌توجه پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی از ۳۰درصد در فاز اول به ۱۰۰درصد و روند اجرایی بالای۹۰درصد فاز دوم و آغاز مناقصه فاز سوم که نشان از اهتمام دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: یکی از چالش‌ها و مشکلات اساسی ما در حوزه درمان به‌خصوص در بخش CPR قطعی مکرر برق شهرستان بود که باعث به مخاطره افتادن جان بیماران در لحظه‌های حساس حیاتی بود که در دولت سیزدهم این مهم با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه معاونین این دانشگاه و کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) دو دستگاه ژنراتور بزرگ اتومات ۱۰۰kw، و ژنراتور متوسط اتومات ۶۰kw، تجهیز شد که گامی بزرگ در جهت رفع نیازمندی‌های بیماران دیالیزی و حوزه درمان شهرستان لنده است.

وی افزود: انتظار داریم در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشید و نسبت به روشنگری جامعه تلاش کنند.

یاوریان گفت: نقد رسانه باید در جهت اصلاح امورات جامعه باشد و هر مدیری که توانایی پذیرش نقد منصفانه رسانه‌ها را نداشته باشد باید این مهم را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان بسیار سنگین هستند که پاسخگوی درآمدها نیستند؛ ولی این مهم برای رفاه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد نمونه‌های آزمایشگاهی استان را به دلیل حمایت از شهروندان در شهرستان لنده داریم که از مجموع هزینه‌کردها از درآمدها بیشتر است.

یاوریان افزود: به دلیل تعرفه‌های پائین درمانی در مراکز دولتی حجم مراجعه‌کنندگان به نسبت نرم تعین شده چندین برابر است و دلیل آن فقر اقتصادی شهروندان و مقرون‌به‌صرفه بودن مراجعه به مراکز درمانی دولتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: استفاده از ظرفیت خیرین شهرستانی و استانی برای تأمین تجهیزات پزشکی و سلامت در شهرستان لنده یکی از گام‌های مؤثر در ارتقای سطح کمی و کیفی بهداشت و درمان است.

وی اظهارکرد: عدم وجود آزمایشگاه میکروبی آب برای بررسی میزان آلودگی آب یکی از نگرانی‌های شبکه بهداشت بود به‌نحوی‌که انجام آزمایش‌های آب به‌صورت ارسال نمونه به شبکه‌های دهدشت انجام می‌گرفت که از این به بعد آزمایش‌های میکروبی آب به‌صورت متمرکز در آزمایشگاه آب شبکه بهداشت لنده صورت می‌پذیرد.

یاوریان تصریح کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه شیمی آب در لنده، باتوجه‌به تعدد منابع آب، بررسی کیفیت میکروبی آب به‌صورت مستمر و در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد.

وی در پایان از خبرنگاران خواست تا به‌عنوان سفیران سلامت شبکه بهداشت و درمان را در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی مسائل بهداشتی و درمانی یاری کنند.

در پایان نیز از خبرنگاران شهرستان لنده تجلیل شد.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب