تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج برای حقوق معوقه خود جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد/آقای شهردار مصوبه شورای شهر چه شد؟
تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج برای حقوق معوقه خود جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد/آقای شهردار مصوبه شورای شهر چه شد؟

فریاد جنوب؛ سه شنبه بیستم اسفندماه، کارگران شهرداری یاسوج دست از کار کشیدند و دست به تجمع اعتراضی زدند؛ این کارگران می گویند چهار ماه حقوق نگرفته ایم و عیدی و سنوات هم هنوز پرداخت نشده است. خبرنگار در جمع کارگران با گفت و شنودی میدانی علت تحصن و اعتراض را جویا شد. محمدی یکی […]

فریاد جنوب؛ سه شنبه بیستم اسفندماه، کارگران شهرداری یاسوج دست از کار کشیدند و دست به تجمع اعتراضی زدند؛ این کارگران می گویند چهار ماه حقوق نگرفته ایم و عیدی و سنوات هم هنوز پرداخت نشده است.

خبرنگار در جمع کارگران با گفت و شنودی میدانی علت تحصن و اعتراض را جویا شد.

محمدی یکی از کارگران در ارتباط با خواسته های اصلی خود، می گوید: نیروهای شرکتی شهرداری یاسوج چهار ماه هست که حقوق دریافت نکرده اند و حتی عیدی و سنوات هم پرداخت نشده است.

او در ادامه می گوید: چهار ماه هست که یک ریال حقوق نگرفتم و فرزندم بخاطر فقر و نداری از دانشگاه انصراف داده است، حتی در این شرایط بحرانی ویروس کرونا پول خرید یک جفت دستکش هم نداریم و شهرداری لوازم بهداشتی در اختیار کارگران قرار نمی دهد.

به گزارش فریاد جنوب، حدود ۲۰۰ کارگر خدماتی و آتش نشانی ناحیه یک و دو شهرداری یاسوج مقابل این سازمان به خاطر حقوق معوق تجمع کردند.

کارگران شهرداری یاسوج در سالهای اخیر همواره به چنین بحران های روبه رو بوده اند و همواره با بحران های معیشتی رو به رو بوده اند و اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا سطح ایمنی و سلامت فردی آنها نیز در خطر قرار گرفته است.

میتوان گفت شکاف فزاینده درآمد– هزینه است در سال ۹۸ بیش از پیش کارگران به تجمع و اعتراض واداشته که در این میان کارگران شهرداری همواره جز میدان داران اصلی این تحرکات حق طلبانه بوده اند و آنچه بخش هایی از جامعه کارگری را به اعتصاب و اعتراضات میدانی کشانده است، تعویق چند ماهه دستمزد ها است.

لازم به ذکر است مدتی قبل شورای شهر یاسوج مصوبه ای را در صحن خود گذراند که طبق آن تا زمان مشخصی بخش قابل توجهی از حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت شود و شهرداری نیز قول داده بود که این مصوبه را اجرا کند.اما اکنون حق و حقوق سه ماه اخیر این کارگران نیز به حقوق معوقه آن ها اضافه شده است.

حال باید دید (مقدم شهردار یاسوج) که فعالیت و اقدامات خود را در شهرداری با برد رسانه ای و با همراه سازی و حمایت بخش عظیم سایت ها و رسانه ها انجام میدهد برای چنین اعتراضاتی نیز پاسخگوست؟

  • منبع خبر : افتو نیوز