تجمع مردم جلوی فرمانداری بویراحمد ودستورصریح «فرماندار بویراحمد
تجمع مردم جلوی فرمانداری بویراحمد ودستورصریح «فرماندار بویراحمد

  صبح امروز جمع زیادی از اهالی شهرها و روستاهای اطراف شهر یاسوج (مادوان، مارگون، بلهزار، بنسنجان، اکبرآباد و…) در جلوی فرمانداری بویراحمد تجمع کردند. بنا بر این گزارش، اهالی این روستا با تجمع جلوی فرمانداری بویراحمد نسبت به عدم امکانات و خدمات رسانی مسوولان اعتراض و گلایه کردند. این روستائیان بیان می‌کردند که منازل […]

 

صبح امروز جمع زیادی از اهالی شهرها و روستاهای اطراف شهر یاسوج (مادوان، مارگون، بلهزار، بنسنجان، اکبرآباد و…) در جلوی فرمانداری بویراحمد تجمع کردند. بنا بر این گزارش، اهالی این روستا با تجمع جلوی فرمانداری بویراحمد نسبت به عدم امکانات و خدمات رسانی مسوولان اعتراض و گلایه کردند. این روستائیان بیان می‌کردند که منازل مسکونی [

صبح امروز جمع زیادی از اهالی شهرها و روستاهای اطراف شهر یاسوج (مادوان، مارگون، بلهزار، بنسنجان، اکبرآباد و…) در جلوی فرمانداریبویراحمد تجمع کردند.

بنا بر این گزارش، اهالی این روستا با تجمع جلوی فرمانداری بویراحمد نسبت به عدم امکانات و خدمات رسانی مسوولان اعتراض و گلایه کردند.

این روستائیان بیان می‌کردند که منازل مسکونی ما بر اثر زلزله دچار خسارت‌های شدیدی شدند و حتی دیگر قابل سکونت نیست، از طرفی مسوولان به فکر ما نیستند.

یکی از اهالی این روستا بیان کرد: منازل مسکونی ما به دلیل شدت زلزله دیگر قابل سکونت نیست و از طرفی چادر و امکانات برای اسکان موقت نداریم و معلوم هم نیست که چادرها و امکانات را چگونه توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: الان چندین روز است که درشرایط بد جوی با زن و فرزندانم بیرون از خانه شب‌ها را سپری می‌کنم.

یکی دیگر از شهروندان گفت: شرایط بد جوی کار را برای مردم سخت کرده است، عدم امکانات از قبیل نبود چادر برای اسکان موقت، آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی مشکلات را چند برابر کرده است و مسوولان هم به ما توجه ندارند.

امکانات شهرستان بویراحمد محدود است

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در جمع تجمع‌کنندگان حاضر شد و بعد از شنیدن همه حرف‌های مردم به دلیل بارندگی همه مردم از جمله دو مادر شهید را به سالن جلسات فرمانداری فرا خواند.

برخی از افراد با صداهای بلند و گاهی آهسته و گاهی هم تند صحبت و گلایه می‌کردند، کناری فرماندار بویراحمد با صبر و حوصله و بدون اینکه واکنش تندی نشان دهد، حرف‌ها را شنید و بعد از پایان سخنان مردم، با صدای آرام از حاضرین خواست که صلواتی بر محمد(ص) و خاندان او بفرستند.

کناری در ابتدای سخنانش با بیان اینکه همه قصورات را بر گردن می‌گیریم، اظهار کرد:هم باران رحمت الهی می‌بارد، هم زلزله و پس‌لرزه داریم و هم ظرفیت شهرستان به لحاظ امکانات و تجهیزات محدود است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این شهرستان ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: در شهرستان بویراحمد مهمان و دانشجویان نیز حضور دارند که اگر برای هر ۴ نفر یک چادر در نظر بگیریم، ۱۰۰ هزار چادر نیاز داریم و از طرفی همه خانواده‌ها دوست دارند که در بیرون از خانه‌ها سکونت داشته باشند.

کناری با اشاره به اینکه دو اردوگاه اسکان موقت در یاسوج در مکان‌های امن بر پا کرده‌ایم، افزود: تعداد ۴۰۰ چادر دیگر به ظرفیت یکی از این اردوگاه‌ها اضافه کردیم.

وی که در جمع معترضین صحبت می‌کرد، گفت: ۱۵۰ نفری که الان در اینجا تجمع کرده‌اند و بیان می‌کنند که شرایط‌‌شان حاد است، الان ۱۰ خودرو در اختیار هلال احمر قرار داده‌ایم که این ۱۵۰ خانوار را ضرب‌الاجلی بازدید کنند و اگر خانه‌های آنها قابل سکونت نیست به آنان چادر خواهیم داد.

فرماندار بویراحمد افزود: بقیه افراد را از طریق اردوگاه‌ها پوشش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان بویراحمد زرد است، افزود: وضعیت ما نه سفید و نه قرمز است، هنوز پس‌لرزه‌های داریم و با توجه به اینکه در وضعیت زرد قرار داریم، انتظار داریم که مردم هم همکاری کنند و اجازه دهند به معلولین، جانبازان با وضعیت نامناسب و زنان بی‌سرپرست که شرایط حادی دارند، کمک کنیم.

کناری افزود: ما افرادی داریم که الان ۴ سال در «کما» بسر می‌برد، جانبازانی داریم که شرایط حضور در کمپ‌های ما را ندارد. لذا انتظار داریم مردم همکاری بیشتر کنند و اصلاً به شایعات توجه نکنند.

وی تاکید کرد:  به اردوگاه‌های اسکان موقت ۴۰ چادر اضافه کردیم و هر چقدر ظرفیت داشته باشیم، چادر اضافه می‌کنیم.

فرماندار بویراحمد گفت: ۵ هزار خانه در شهرستان برآورد کردیم که آسیب دیده‌اند که بعضی نیاز به تعمیر و تعدادی هم باید دو باره بازسازی شود.

پلاستیک متری ۱۱ هزار تومان

وی از مردم و بازاریان خواست که همکاری کنند و انصاف به خرج دهند و افزود: متأسفانه پلاستیک متر ۶۵۰۰ را متری ۱۱ هزار تومان و گاهی هم بیشتر می‌فروشند. لذا مردم و بازاریان به این وضعیت کمک کنند.

فرماندار بویراحمد در ادامه هم گفت: بنده به عنوان مسوول در منزل خودم می‌خوابم.

درخواست‌های مردمی در روز ملاقات عمومی که بصورت تجمع در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد حاکی از آن است که بسیاری از مردم نیازمند چادرهای اسکان اضطراری هستند