تجمیع حساب‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد / سیستم بانک‌واره در استان راه‌اندازی شد
تجمیع حساب‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد / سیستم بانک‌واره در استان راه‌اندازی شد

تجمیع حسابهای دولتی از 2400 حساب به 850 حساب انجام گردیده و سیستم بانک واره (بنکلت) یا همان پرداخت بدون چک و رابط بانکی در استان راه اندازی شده است که به‌صورت کارتی، نقدینگی دستگاههای اجرایی در کمتر از یکساعت به حساب دستگاههای اجرایی واریز می‌شود. فریاد جنوب : کارگاه آموزشی مدیریت حساب‌های بانکی با […]

تجمیع حساب‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد / سیستم بانک‌واره در استان راه‌اندازی شد

فریاد جنوب : کارگاه آموزشی مدیریت حساب‌های بانکی با حضور «غضنفر آرام» نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، علی صفری معاون اداره کل خزانه وزارت اقتصاد و کلیه ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این کارگاه آموزشی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تحول اساسی در ساختار و اصلاح و ارتقاء نظام مالی و محاسباتی کشور از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام می‌شود.

آرام افزود: دولت در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در نظام مالی و محساباتی ملزم به انجام اقداماتی از قبیل ساماندهی خزانه داری کل کشور، ساماندهی نظام مالی و محاسباتی، ارتقاء و انطباق نظام نظارت مالی با نظام بودجه ریزی عملیاتی و ساماندهی و مدیریت بدهی‌های دولت می‌باشد و تجمیع حسابهای دولتی به منظور کنترل حساب‌های دستگاه‌های دولتی نیز در همین راستا انجام شده است.
وی بیان داشت: بحث تجمیع حسابهای دولتی و ارتقاء نرم افزارهای مالی خزانه در جهت سهولت و کنترل بیشتر حساب‌های دستگاه‌های دولتی و حذف چک و رابط بانکی صورت می‌گیرد که این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه، ماده 20 قانون احکام دائمی و ماده 76 قانون محاسبات عمومی الزام قانونی دارد و مورد تاکید است.
آرام افزود: تجمیع حسابهای دولتی و انتقال حسابها به بانک مرکزی برای کلیه دستگاههای قوه مجریه، مقننه و قضائیه الزامیست و هیچگونه استثنایی وجود ندارد و در همین راستا تا کنون با تلاشهای صورت گرفته در خزانه معین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، تجمیع حسابهای دولتی از 2400 حساب به 850 حساب انجام گردیده و سیستم بانک واره (بنکلت) یا همان پرداخت بدون چک و رابط بانکی در استان راه اندازی شده است که به‌صورت کارتی، نقدینگی دستگاههای اجرایی در کمتر از یکساعت به حساب دستگاههای اجرایی واریز می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سیستم بانک واره (بنکلت) به‌زودی در کلیه دستگاههای اجرایی استان عملیاتی و اجرایی می‌شود.
در ادامه علی صفری معاون اداره کل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گفت: به استناد بند (ب) ماده 17 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) ماده 20 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و دستورالعمل مربوطه، مقرر شده است حسابهای دولتی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتقل گردد.
صفری افزود: موضوع ساماندهی حسابهای دولتی و طرح حساب واحد خزانه (TSA) در اجرای پروژه کلیدی شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت طی سنوات اخیر از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار دارد.
بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست کارگاه آموزشی مدیریت حساب‌های بانکی برای ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید و به سئوالات ذیحسابان نیز پاسخ‌های لازم داده شد.

برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل این دستگاهها با حضور غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورا، محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا، مدیران دستگاههای تابعه و رئیس صنف رستوران و اغذیه فروشان شهر یاسوج برگزار گردید.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشستها، تعامل، همکاری و همفکری برای حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مردم شریف استان است و در راستای بخشنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی این نشستها به صورت منظم برگزار می‌گردد و نتایج خوبی نیز تاکنون در برداشته است.
آرام افزود: اخیراً نیز وزیر اقتصاد خواستار برگزاری نشستهای تعاملی با اصناف و بازاریان برای کاهش مشکلات این قشر گردیده و ما در این جلسات میزبان اصناف مختلف هستیم و مسائل و مشکلات آنها در این نشستها بررسی و پس از تبادل نظر، نتیجه به وزارت امور اقتصادی و دارایی منعکس می‌گردد.
وی بیان داشت: رویکرد تعامل منطقی و سازنده با اصناف و بازاریان به عنوان یکی از بخشهای مهم اقتصادی کشور از اولویت‌های دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان است و این قشر تلاشگر همیشه و همواره در کنار دستگاههای اقتصادی و به‌ویژه نظام مالیاتی برای وصول درآمدهای کشور هستند و ما نیز از تعامل و نیز برگزاری این نشستها برای رفع مشکلات اصناف و بازاریان استقبال می‌کنیم و هرچه میزان حمایت دولت از اصناف بیشتر و بهتر باشد قطعاً آنها نیز همکاری و تعامل مطلوبتری در جهت وصول درآمدها با دولت خواهند داشت که نتیجه آن رفاه و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و استان خواهد بود.
آرام اظهار داشت: تا کنون نشستهای مختلفی با اصناف استان برگزار گردیده و اهم مسائل و مشکلات آنها برای بررسی و اتخاذ تصمیم به وزارت اقتصاد منعکس گردیده و باز هم به‌صورت مستمر این نشستها برگزار می‌گردد تا بتوانیم گامی مهم در راستای توسعه و رشد اقتصادی استان برداریم.

مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا نیز در این نشست گفت: تمام تلاش ما در اداره کل امور مالیاتی استان وصول درآمدهای مصوب مالیاتی است و در این راه ضمن تکریم مودیان مالیاتی درصدد هستیم تا با برنامه ریزی و هماهنگی لازم، مالیات مصوب را وصول نمائیم تا استان از عواید آن منتفع گردد.
محمد علی غفاری افزود: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا 31 خردادماه و اشخاص حقوقی نیز تا پایان تیرماه 97 می‌باشد و از مردم استان تقاضا داریم در این موعد و مهلت قانونی به اداره کل امور مالیاتی مراجعه نمایند تا از مزایای تسلیم اظهارنامه برخوردار شوند.
نعمت اله دادی رئیس صنف رستوران و اغذیه فروان شهر یاسوج نیز در این نشست به بیان مسائل و مشکلات این صنف پرداخت ومشکلات مطرح شده مورد بحث و بررسی و تبادل نظر مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان قرار گرفت.

برگزاری کارگروه میز خدمت اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد


نشست کارگروه میز خدمت اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد به منظور تبیین دستورالعمل میز خدمت، روش استقرار میز خدمت حضوری و اجرای میز خدمت الکترونیکی و همچنین نحوه‌ی ممیزی استقرار میز خدمت و ارزیابی اجرای دستورالعمل آن با حضور غضنفر آرام نماینده وزیر و مدیرکل و سایر اعضاء این کارگروه برگزار شد.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ابتدای این نشست گفت: صیانت از حقوق شهروندی از سیاستهای اصلی دولت تدبیر و امید است و رئیس جمهور بر اجرای آن تاکید دارد و لازم است اهتمام و جدیت لازم در راستای حقوق شهروندی در اداره کل صورت گیرد.
غضنفر آرام بیان داشت: موضوع استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات مهمی و تاثیرگذاری است که در راستای احقاق حقوق شهروندی در دستور کار سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار گرفته است و بخشنامه و دستور العمل آن نیز سال گذشته از سوی معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ و در استانها نیز استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ابلاغ بخشنامه بر اجرای آن تاکید دارند.
وی افزود: لازم است در راستای تکمیل اقدامات قبلی انجام شده در راستای استقرار میز خدمت در اداره کل، به سرعت زیرساختها و امکانات و نیروی انسانی لازم برای استمرار فعالیت این میز آماده و مهیا گردد و گزارشات عملکرد میز خدمت به‌صورت ماهانه و فصلی در اختیار استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد.
در ادامه این نشست مسائل مهم مربوط به فعالیت میز خدمت در ستاد و اداره خزانه معین استان مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.