تزریق بیش از ۴۹ هزار دز واکسن در گچساران
تزریق بیش از ۴۹ هزار دز واکسن در گچساران
رئيس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۴۹ هزار و ۷۷ دز واکسن به جامعه هدف در اين شهرستان تزريق شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:آرین غلامیان، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: متاسفانه با وجود تلاش بسیار کادر درمان هنوز شاهد آمار بالای مبتلایان و یا فوت شدگان ویروس کرونا هستیم.

وی بیان کرد: تا کنون افزون بر ۴۹ هزار و ۷۴۶ تست کرونا از افراد در گچساران گرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه از این تعداد تست ۱۵ هزار و ۳۰۸ مورد مثبت بودند، تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۲۹۸ بیمار کرونایی در این شهرستان تا کنون بهبود یافتند.

غلامیان عنوان کرد: متاسفانه از ابتدای پیدایش کرونا تا کنون ۱۹۴ بیمار بر اثر این ویروس فوت کردند.

وی گفت: ۸۱۶ بیمار کرونایی در منزل قرنطبنه هستند که امیدواریم هرچه زودتر بهبود پیدا کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با عنوان اینکه ۱۷ تخت Icu برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: ۲۰۰ تخت در بیمارستانهای این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که از این تعداد افزون بر ۱۵۰ تخت آشغال شده است.

غلامیان بیان کرد: از ۱۵۰ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گچساران تا کنون ۹۴ نفر مثبت قطعی هستند.

وی با عنوان اینکه روزانه ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ مورد واکسناسیون انجام می دهیم، اظهار کرد: تا کنون ۴۹ هزار و ۷۷ واکسن به جامعه هدف در گچساران تزریق شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۷۸۰ مورد دوز اول و ۱۳ هزار و ۲۹۷ مورد دوز دوم بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: ۳۶۹ مورد گشت مشترک از بازار و دو هزار و ۲۴۳ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا و مواد خوراکی در این شهرستان انجام شده است.

غلامیان اضافه کرد: تکمیل و تجهیز مراکز تجمعی واکسیناسیون کووید 19 شرکت نفت، پتروشیمی، سد چم شیر و سالن مصلی به صورت مستقل و تحت نظارت شبکه بهداشت در شهرستان گچساران انجام و واکسناسیون در آنجا انجام می شود.

وی گفت: با توجه به جمعیت بالای این شرکت ها و خطر بالایی که در خصوص شیوع بیماری کرونا در این محل ها وجود داشت، بحث واکسیناسیون این مراکز به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و‌مراکز راه اندازی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: در سالن مصلی گچساران فقط واکسن کرونا نوبت دوم تزریق و در سالن بسیج هم فقط واکسن کرونا نوبت اول تزریق می شود.

غلامیان افزود: شهروندان به شایعات در خصوص فوتی ها بر اثر تزریق واکسن توجه نکنند و هرچه سریعتر برای واکسناسیون اقدام کرده پروتکل ها را نیز رعایت کنند.