تشریح اهداف وبرنامه های کاندیدای احتمالی حوزه انتخابیه مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد
تشریح اهداف وبرنامه های کاندیدای احتمالی حوزه انتخابیه مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد
اینجانب سید مجتبی ربانی خواه کاندیدای انتخابات دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی اهداف و برنامه های خود را جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی مردم شریف حوزه انتخابیه ام یعنی پایتخت ایثار و مقاومت ،شهر مردان خدا ، دیار پهلوانان و آزاد اندیدیشان شهرستانهای بویراحمد ، دنا، مارگون به شرح ذیل اعلام می دارم

فریادجنوب ،خبرنگار این پایگاه خبری طی نشست صمیمی  با سید مجتبی ربانی خواه کاندیدای دوره دوازدهم  مجلس شورای اسلامی به بررسی اهداف وی از حضور در انتخابات پرداخت که مامشروح این گفتگو به شرح ذیل منتشر می گردد:

جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهی بس رفیع بوده و شأنیت آن در قانون اساسی ، به عنوان منشور حاکمیت در کشور عزیز اسلامی مان ، طبق کلام گهربارامام امت (ره) و مقام معظم رهبری (زیدعزه) بسیار بلند مرتبه است.
معمار کبیرانقلاب حضرت امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه ویژه مجلس چنین می فرماید.«: مجلس در رأس همه امور واقع است. و یا می فرمایند: «مجلس تنها مرجعی است که برای یک ملت است».
رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی چنین فرموده اند : مجلس شورای اسلامی جایی است که امید ملت ما به آن نقطه است این مجلس برای ملت سنگر است ، اما سنگری در مقابل دشمنان ، در مقابل آمریکا ،‌در مقابل ضد انقلاب .
اختیارات و صلاحیت مجلس دراصول ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به شرح زیر تعیین گردیده است :
الف) وضع قوانین
ب) شرح وتفسیر قوانین عادی کشور
ج) طرح لوایح قانونی پس از تصویب هیأت وزیران
د) تحقیق و تفحص در کلیه امور کشور
ه) تصویب عهد نامه ها، مقاوله نامه ها ، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی
و) گرفتن وام یا کمکهای بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت
ز) رأی اعتماد به دولت
ح) سؤال از رئیس جمهور و یا هر یک از وزرا و همچنین استیضاح هیأت وزیران یا هر یک از وزیران
ط) رأی به کفایت یا عدم کفایت رئیس قوه مجریه
ی) رسیدگی به شکایات از طرزکارمجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه و …
به خاطر جایگاه ویژه مجلس شورای اسلامی است که قانون اساسی نمایندگان مردم را در اظهار نظر و رأی خود در مقام انجام وظیفه نمایندگی آزاد گذاشته است و همچنین نماینده مجلس می تواند در مورد مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید .

با عنایت به این موضوع که تاکید بر شعارها و بی توجهی به برنامه‌ها، تصویری شفاف وقابل سنجش ازنامزدهای انتخابات واهداف و برنامه‌هایشان ترسیم نمی‌کند و موجب می‌شود تا مدیریت عقلانی در کشور، تضعیف و مسیر توسعه ملی در لابلای شعارهای رنگارنگ انتخاباتی فراموش گردد ، باید تمامی هم وطنان و همشهریان عزیز به این نکته التفات کامل داشته باشندکه آنچه در هیاهوی تبلیغاتی به چشم نمی‌آید ضرورت ارایه برنامه منسجم برای ائتلاف جریان‌ها و تفکرات سیاسی است.
در این برهه زمانی یعنی دهه پنجم انقلاب با توجه به تجارب کسب شده در این سال‌ها و با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر دهه پیشرفت و عدالت، انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در مسیری هدایت شود که به تحقق سند چشم‌انداز رهنمون شودو برای این کار بایستی احزاب و کاندیداها با ارایه برنامه‌هایی مدون و عقلانی، راه‌های تحقق اهداف این سند ملی و رسیدن به پیشرفت و عدالت را عملیاتی کنند به گونه‌یی که مردم را در رسیدن به اهداف ملی و دولت ائتلافی یاری رساند

با عنایت به مشروحه که در بالاآمد اینجانب سید مجتبی ربانی خواه کاندیدای انتخابات دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی اهداف و برنامه های خود را جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی مردم شریف حوزه انتخابیه ام یعنی پایتخت ایثار و مقاومت ،شهر مردان خدا ، دیار پهلوانان و آزاد اندیدیشان شهرستانهای بویراحمد ، دنا، مارگون به شرح ذیل اعلام و امیدوارم در صورت کسب توفیق الهی برای نمایندگی شما مردم عزیز و حضور در مجلس محترم شورای اسلامی با بهره گیری از همه نیروهای کارآمد ، متدین ،‌ متخصص و کارشناس و همه امکانات مادی و معنوی موجود در کشور عزیزمان ایران و در سایه حمایت¬ها و مساعی آحاد مردم عزیزو ارجمند حوزه انتخابیه خود و همچنین هماهنگی و همکاری مدیران ، کارشناسان و کارکنان محترم دستگاههای اجرایی و نیروهای خوش فکر و جوان این سرزمین طلایی بتوانم به این برنامه ها و اهداف جامه عمل پوشانده و آنها را تحقق بخشم .
اهداف و برنامه ها :
 اقتصادی :
• تلاش برای تحقق سند چشم انداز توسعه بیست ساله کشور با عنایت به رهنمود ها و تأکیدات مقام معظم رهبری

ارائه برنامه ای کاربردی، مدون و با پشتوانه سرمایه های اقتصادی استان و کشور} که بتواند تورم و گرانی را مهار و مشکلات اشتغال ، مسکن و ازدواج جوانان را حل نماید.
•شناسایی، اولویت بند و مدیریت وضع معیشت مردم و اهتمام در بهینه سازی خدمات قابل ارائه به دهک های مختلف
• ایجاد کمیسیونهای مشترک راهبردی جهت تحکیم زنجیره تولید علم، تحقیقات کاربردی ، تولید ، فروش محصول
• تلاش برای شفاف سازی روابط اقتصادی{ ملی و بین المللی} به منظور ریشه کنی مفاسد اقتصادی {درون استان کشور}، بازنگری قوانین مختلف در حوزه های متعدد و تلاش درجهت حذف قوانین ضعیف ناکارآمد و موازی با هدف ارتقاء اعتماد عمومی به قانون و رفتار عمومی منطبق بر قوانین مترقی کشور.
• ایجاد بستر و زمینه مناسب برای جذب سرمایه های داخلی وخارجی به منظورایجاد کار و اشتغال وبکارگیری نیروهای جوان در این زمینه .
• حمایت از صنایع داخلی ، بومی، تولیدی، زود بازده و تبدیلی برای تأمین ضروریات و نیازمندیهای درون استانی و استانهای همجوار
•استفاده از توان فکری و عملی نخبگان برای مشارکت فکری در ارگانهای دولتی در راستای افزایش بهره وری، به گونه ای که نتیجه تبادل اندیشه و برنامه نخبگان و مدیران موفق در اجرای عدالت اجتماعی قابل عینیت، سنجش و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی باشد.
• تلاش برای جذب اعتبارات لازم در خصوص نو سازی مساکن روستایی و درنظرگرفتن تسهیلات قابل توجه بانکی با یارانه مناسب برای روستاییان با ضمانت زنجیره ای.
• تلاش برای فراهم آوردن زمینه احساس امنیت در سرمایه گذاران محترم و حمایت از صاحبان صنایع و رفع قوانین محدود کننده و کاستن بروکراسی دست وپاگیر برای ایجاد زمینه های مناسب سرمایه گذاری هر چه بیشتر با ایجاد تعامل بین مدیران بنگاههای اقتصادی و کارخانجات.
• تلاش برای جذب اعتبارات ملی و استانی هر چه بیشتر برای رونق در امور عمرانی حوزه انتخابیه.
• تقویت زیر ساخت های الکترونیکی شهرستانهای انتخابیه در جهت تحقق شهر الکترونیک وقطب الکترونیک
• پیگیری {شاخص های رشد و توسعه بازارهای بین بخشی، فروش محصولات و تولیدات استانی و سودآور برای مردم حوزه انتخابیه}.
• تلاش در رعایت قانون و شرع درباره سهام عدالت، در راستای پرداخت به موقع سود شرکت‌ها به مردم.
• اهتمام در افزایش ظرفیت بنگاه‌های موفق و کارآفرین موجود در شهرستان و توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد برای افزایش اشتغال.
• تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستانهای بویراحمد ، دنا، مارگون ،با هدف دسترسی به فناوری‌های جدید و بازارهای صادراتی.
• تلاش در جهت توسعه پایدار استانی از طریق تخصیص بهنیه منابع نفتی و مالیاتی.
• کاهش نرخ بیکاری جوانان در شهرستان از راه بهبود فضای کسب و کار و ارج نهادن به سرمایه‌گذار به عنوان نیروی مولد ملی
{• الزام دستگاه های اداری به نظام بهبود کیفیت خدمات با رویکرد فرایند سازی و ارتقاء شاخص های تخصصی به عنوان زیرساخت توسعه یافتگی همه جانبه}
 کشاورزی و توسعه صنایع وابسته
سالهاست که از زمینهای حاصلخیز دل در هر چهار فصل محصولات کشاورزی برداشت می شود لیکن درصد پایینی از عواید این صنعت سهم مردم منطقه می گردد. سهم کشاورزان و مردم درآمد ناچیزی از فرایند کاشت ، داشت و برداشت است که در مقایسه با درآمد هنگفتی که ازصنایع پایین دستی و تبدیلی در فرایند تولید محصول تا مصرف کننده بدست می آید و همچنین موجبات تولید اشتغال زیادی را فراهم می آورد بسیار رقم ناچیزی است. این معضل بعلت عدم برنامه ریزی صحیح در سالهای گذشته تا-کنون و نبود اعتبار لازم و تضمین کافی از سوی دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی در این منطقه است . لذا این سود عظیم و سرمایه و دست رنج مردم منطقه یا هدر رفته و یا نصیب کارخانه جات شهرهای بزرگ و صنعتی می گردد.

ظرفیتهای بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد ، طرحهای بسیار خوب و پر سودی در این بخش وجود دارد که با همت و اعتباری که دولت در این خصوص می بایست پیش بینی نماید میتوان قدمهای بسیار مفیدی برای شکوفایی و رونق اقتصادی بویراحمد ، دنا ،مارگون برداشته شود.
تلاش برای توسعه و افزایش بهره مندی کشاورزان ، دامداران و باغداران محترم و تلاشگر برای استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت ، تأمین و در اختیار گذاشتن نهاده های کشاورزی ( کود و سموم مورد نیاز) به میزان کافی و از بین بردن بازار سیاه که آسیب اصلی آن به تولیدکننده می رسد. تلاش برای توسعه بیمه محصولات کشاورزی و استفاده عموم کشاورزان از کمکهای دولتی به هنگام بروزخسارت و برداشتن محدودیت های موجود در این خصوص به نحوی که همه محصولات زراعی و باغی تحت پوشش بیمه ای قرارگرفته و تولیدکننده به هیچ وجه به هنگام بروزحوادث و خسارات آسیب نبیند.
پیگیری برای استقرار صنایع تبدیلی، صنایع بسته بندی و نگهداری کننده(سردخانه) درمنطقه به خصوص شهرستان دنا برای {افزایش سرمایه باغداران و توسعه محصولات منطقه.
دانشگاه و نخبگان علمی :{- حمایت از مراکز علمی، پژوهشی در دانشگاههای استان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر موسسات آموزشی، به منظور ارتقاء سطح فرهنگی و علمی آنها.} .
• پیگیری ارتقاء سطح کیفی و علمی دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی
• تشکیل کانونهای مشورتی فارغ التحصیلان دانشگاهها نخبگان شهری و نماینده مجلس در زمینه های مختلف شهری
• بستر سازی برای رشد پارکهای علم و فن آوری، مراکز تحقیقاتی،مجلات و کتب با ارزش در سطح شهر و روستا ها
• بهبود کمی و کیفی امکانات دانشجوئی از قبیل{ کتابخانه، آزمایشگاههای تخصصی، مراکز پژوهشی، توسعه امکانات سخت افزاری در جهت توسعه زیرساخت های فنی، عمرانی، کشاورزی و دیگر ضروریات فناوری}.

جوانان و ورزش
• تدوین قوانین و مقررات لازم برای حمایت از ورود بخش خصوصی به مقوله ورزش
• {حمایت از ورزش پهلوانی و قهرمانی به عنوان یک رویکرد اجتماعی فرهنگی دارای پیامد های اجتماعی مثبت}. .
•{ توسعه و ارتقاء زیرساخت های ورزشی با حمایت خیرین، بخش خصوصی و سرمایه گذاریهای بلند مدت دولت}.
•{ توسعه، تجهیز و تأمین اماکن ورزشی بانوان و تسهیل شرایط بانوان در رقابت های قهرمانی در عرصه های ملی و بین المللی} .
•{ تقویت و توسعه مدارس ورزش قهرمانی، حمایت از باشگاههای ورزشی و اعطای امتیازات شغلی و مالی به منظور ترغیب جوانان به حضور گسترده و امیدوار به صنعت ورزش}.
•{ حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی در جهت انتقال تجربیات و آموزه های علمی ورزشی به جوانان و نوجوانان}