تشریح برنامه های دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد | اجرای یکصد برنامه در استان با مشارکت خادمین رضوی
تشریح برنامه های دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد | اجرای یکصد برنامه در استان با مشارکت خادمین رضوی
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کاروان زیر سایه خورشید با یکصد برنامه از ابتدای دهه کرامت در استان حضور می‌یابند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، ستار هدایت خواه با اشاره به اینکه خدام حرم رضوی از امشب در استان حضور پیدا می کنند، افزود: این خادمان حریم رضوی با پرچم متبرک گنبد مطهر حرم علی بن موسی الرضا(ع)، در همه شهرها و به ویژه مناطق محروم استان به مدت ۱۱ روز حضور خواهند داشت.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: خادمان حامل پرچم رضوی در مناطق مختلف استان با اقشار مختلف مردم به ویژه افراد روستایی، عشایر، نیازمندان، بیماران، زندانیان و معلولین دیدار خواهند کرد تا فرصتی را برای زیارت از راه دور امام رئوف فراهم کنند.

هدایتخواه با اشاره به نامگذاری روزشمار برنامه های دهه کرامت در استان ادامه داد: برنامه های خادمان حرم رضوی از فردا در روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با برگزاری جشن بزرگی در پارک ولایت یاسوج آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه روز دوم دهه کرامت مصادف با روز دوشنبه اول خرداد با نام روز شادی و نشاط مومنانه گره گشای کریمانه است، گفت: خادمان حرم رضوی در این روز در منطقه محروم زیلایی حضور می یابند و بعد از دیدار با مردم این منطقه به شهرستان مارگون خواهند رفت.

وی افزود: در سومین روز دهه کرامت که به نام کرامت اجتماعی در رفتار نیکوکاران نامگذاری شده است، خادمان در شهر پاتاوه و روستاهای تمنک، کرگ و امیرآباد با مردم دیدار خواهند داشت.

دبیر کانون های خدمت رضوی در استان با اشاره به روز چهارم دهه کرامت که مصادف با حماسه فتح خرمشهر و با نام روز خیرخواهی و نوع دوستی نامگذاری شده است، ادامه داد: خدام حرم رضوی در این روز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که نماد قدرت و دفاع از مرزهای کشور هستند، حضور پیدا می‌کنند و بعد از برنامه صبحگاه به روستاهای بخش میمند سادات محمودی، باگ و لوداب می‌روند.

هدایتخواه با اشاره به روز پنجم از دهه کرامت که به نام روز امام زادگان و بقاع متبرکه نام گذاری شده است، گفت: در این روز شهرهای دهدشت و چرام میزبان پرچم متبرکه حرم علی بن موسی الرضا (ع) هستند.

وی افزود: در ششمین روز دهه کرامت که روز بزرگداشت شاهچراغ است نیز خدام رضوی در بخشهای سوق حضور پیدا می‌کنند و سپس عصر این روز در جشن بزرگ مردمی که در شهر دهدشت برگزار می شود حضور خواهند داشت.

دبیرکانون های خدمت رضوی در استان ادامه داد: خدام در روز هفتم دهه کرامت که بنام جامعه در پرتو زیست عفیفانه نامگذاری شده است با مردم مناطق دیشموک و قلعه رئیسی به ویژه با بانوان و دختران این مناطق دیدار خواهند کرد.

هدایتخواه با اشاره به اینکه روز هشتم این دهه به نام مساجد پایگاه امید آفرین نام گذاری شده است، گفت: مردم بهمنی در این روز میزبان خدام و پرچم متبرک علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی افزود: در روز نهم دهه کرامت که به نام روز مهربانی و محبت به رسم اهل بیت نامگذاری شده، خدام رضوی در شهرهای گچساران و باشت حضور خواهند داشت.

هدایت خواه با اشاره به دهمین روز از دهه کرامت که با نام عدالت در مکتب رضوی نامگذاری شده است، گفت: در این روز خدام با مردم شهر یاسوج دیدار و عصر همین روز در جشن بزرگی که در پارک ولایت برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دیدار با مردم یاسوج خدام رضوی در جشن مردمی شهر مادوان شرکت می کنند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب