تصویب اختصاص زمینی در یکی از پارک های شهر یاسوج به بنیاد مهدویت/خوبانی: مهدویت جریان تحقق ولایت و حکومت عدل الهی است/آشنا:با واگذاری هرگونه زمین در پارک های شهر یاسوج مخالفم/اگر هزاران هزار مسجد بسازیم اما نتوانیم مردم را راضی کنیم چنان علیه مذهب حرکت کرده ایم که تا ابد نتوانیم جبران کنیم/اکبری:راه و شهرسازی زمین ها را قطعه قطعه کرده،به فروش میرساند/اکبری تبار: جایگاه های CNG یا تعطیلند یا با یک نازل فعالیت می کنند
تصویب اختصاص زمینی در یکی از پارک های شهر یاسوج به بنیاد مهدویت/خوبانی: مهدویت جریان تحقق ولایت و حکومت عدل الهی است/آشنا:با واگذاری هرگونه زمین در پارک های شهر یاسوج مخالفم/اگر هزاران هزار مسجد بسازیم اما نتوانیم مردم را راضی کنیم چنان علیه مذهب حرکت کرده ایم که تا ابد نتوانیم جبران کنیم/اکبری:راه و شهرسازی زمین ها را قطعه قطعه کرده،به فروش میرساند/اکبری تبار: جایگاه های CNG یا تعطیلند یا با یک نازل فعالیت می کنند
این عضو شورا گفت: بنده در زمان ریاست خود هر کاری کردم یک باب کتابخانه در یکی از پارک های شهر احداث یاد هیچکدام از دوستان همکاری نکردند حال اما همانها مدافع انجام ساخت و ساز های فرهنگی در پارک ها شدند.

فریاد جنوب_جلسه هفتگی شورای شهر یاسوج با حضور همه اعضاء در محل جلسات شورا برگزار شد.

به گزارش فریاد جنوب جلسه هفتگی شورای شهر یاسوج امروز یکشنبه8 تیر ماه با حضور همه اعضاء و به ریاست مسعود خوبانی برکزار شد.

 

در این جلسه ابتدا خوبانی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تبیین جایگاه این قوه در پیشرفت کشور دهه کرامت را نیز تبریک گفت.

وی در ادامه گفت: متاسفانه کمیسیون تطبیق برخی از مصوبات شورا را رد کرده و به دست ما نرسانده بودند.کمیسیون تطبیق عدم دریافت نامه شهردار را دلیل رد مصوبه نگرفتن کرایه از صنوف و دکه ها در دو ماه اول شیوع کرونا اعلام کرده اند که این مورد در همه جای کشور انجام شده و امری بدیهی است.

مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص موضوع واگذاری مکانی به بنیاد مهدویت در یکی از پارک های شهر یاسوج گفت: اندیشه مهدویت محل طرح مباحث گسترده ایاست و موضوعات متعددی از معارف اسلامی را به خود اختصاص داده است جریان مهدویت جریان تحقق ولایت و حکومت عدل الهی است همه مسلمانان و پیروان آن حضرت بزرگوار وظیفه داریم در راستای زمینه سازی حضور آنان قائل از نظر تلاش کنیم و هرکس به اندازه توانش کاری انجام دهد.

وی تصریح کرد: جریان مهدویت کلمه باطل مهر می‌شود و بساط ظلم اولیا طاغوت از عالم جمع می گردد تاریخ نیز بستر زمانی بروز و ظهور مراتب تهذیب نفوذ و ارائه های انسانی جهت آمادگی تدریجی برای حضور در عصر ظهور بوده است.

کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج طرح این موضوع توسط مسعود خوبانی واکنش تندی نشان داد و گفت: مهدویت یعنی پر کردن شکم کارگران یعنی خدمت به مردم.اعتقاد به مهدویت جلب اعتماد مردم است. اگر هزاران هزار مسجد بسازیم اما نتوانیم مردم را راضی کنیم چنان علیه مذهب حرکت کرده ایم که تا ابد نتوانیم جبران کنیم.

وی گفت:میخواهم بدانم دوستانی که تحت عنوان تشکیلات مهدویت فعالیت کرده اند یک برگ از خدمات خود را برای جوانان و مردم انجام داده اند ارائه داده اند چیست؟ ضمن این که بنده ارادت خدمت همه بزرگان دین و امام جمعه محترم و یاسوج دارم و اعتقاد راسخ به این موضوع دارم اما اولویت ما حقوق کارگران است.

وی افزود: بنده با هرگونه ساخت و ساز در هر کدام از پارک های شهر یاسوج مخالف هستند سی ان جی های این شهر به دلیل مشکل مالی تعطیل است اما نباید به گونه‌ای حرکت کنیم که مردم از دین و مذهب دلزده و گلایه مند شوند.

آشنا با بیان اینکه من هیچ عملکرد از بنیاد مهدویت تاکنون ندیدم که اکنون بخواهیم برای واگذاری با آنها همکاری کنیم، تاکید کرد: من مخالف هستم در پارک‌ها ساخت و ساز صورت بگیرد دوستان نباید رفتار دوگانه ای در خصوص مسائل فرهنگی داشته باشند.

این عضو شورا گفت: بنده در زمان ریاست خود هر کاری کردم یک باب کتابخانه در یکی از پارک های شهر احداث شود هیچکدام از دوستان همکاری نکردند حال اما همانها مدافع انجام ساخت و ساز های فرهنگی در پارک ها شدند.

آشنا تاکید کرد: اگر مردم رضایت داشته باشند دوام و قوام نظام اسلامی تضمین می شود رضایت مردم شرط حمایت از نظام اسلامی است پس ما باید به گونه ای حرکت کنیم که اعتماد و رضایت مردم را نسبت به نظام اسلامی ارتقا دهیم.

خوبانی در ادامه گفت: مردم علاوه بر اینکه در اداره کار رفاه عمومی و معیشت را دارند قطعاً دغدغه دینی هم دارند اما ما که نمی‌خواهیم پارک را بفروشیم نظریه و مبانی انقلاب اسلامی بر اساس و مهدویت پایه گذاری شده است و این مسیر باید به بهترین نحو ادامه پیدا کند. این را همان راه شهدای ما است.

محمد رحیم دهراب پور نایب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با بیان اینکه از رسانه ها کمال تشکر را داریم که در این مدت اخیر در راستای پیشرفت شهر قلم زده اند فرارسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و تاکید کرد: مبانی اسلام و وظیفه یک مسئول نظام اسلامی است پارک ها را باید استفاده عمومی از آنها شود داشتن پارک معنی ندارد و باید از این پارک ها استفاده به این صورت می‌گیرد. جایی که مردم حق دارند باید تمام از حقوق آنها دفاع کنیم و ما که نمی‌خواهیم پارک‌ها را بفروشیم از شهرداری یاسوج هم چنین حقی ندارد.

وی در ادامه در خصوص استفاده از ظرفیت پارک ها و بخصوص حاشیه رودخانه بشار گفت:ما اصلا از ظرفیت فضای سبز خود بخصوص حاشیه بشار استفاده نمی کنیم. در شیراز پارک چمران در کنار یک رودخانه تقریبا خشک قرار دارد اما چند بیمارستان مجهز و هتل های 5ستاره در همان مسیر وجود دارد.این در حالی است که طول ان یک سوم ساحل بشار در محدوه یاسوج هم نیست.

وی ادامه داد: رودخانه بشار عرض قابل توجهی دارد و طول زیاد ان می تواند ظرفیت های زیادی ایجاد کند که متاسفانه ما فقط از همین یک پارک ساحلی استفاده می کنیم.البتهدر کنار ساحل بشار یاسوج از قدیم‌الایام زمین کشاورزی بوده و ما نمی‌توانیم از مردم بخواهیم آنجا کشاورزی نکنند.اما میتوانیم ان ها راضی کنیم و یک طرح اساسی برای حاشیه بشار در شهر یاسوج داشته باشیم.

علی اکبری تبار دیگر عضو شورا ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه از مراجعه برخی شهروندان برای هزینه‌های آب و فاضلاب خبر داد و گفت شهروندی به من مراجعه کرده و فیش آب خانه اش به دلیل بدهی ۱۸ هزار تومانی قطع شده است را نشان می دهد.

وی افزود: بعد از ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی مسایل و مشکلاتی برای شهروندان به وجود آمده است و یکسری افزایش قیمت هایی در بحث هزینه های کنتور آب صورت گرفته و هر شهروندی سه، چهار و تا پنج میلیون تومان برای انشعاب و کنتور آب باید پرداخت کند.

اکبری تبار با اشاره به بحث بیکاری کرونا و نیاز بیش از پیش شهروندان به آب که مقوله ای حیاتی و مهم است گفت: وقتی در این شرایط آب خانه شهروندی را برای ۱۸ هزار تومان قطع کنند واقعاً ظلمی آشکار است. ضمن اینکه مردم در بسیاری از مناطق شهر از بی آبی و کم آبی گلایه دارند

وی با تشکر از هیئت رئیسه شورا برای تشکیل جلسه با معاونین استانداری و مسئولان استانی درخواست کرد جلسه‌ای نیز با مسئولین آب و فاضلاب استان برای رفع مشکلات عدیده در بخش آب برای شهروندان یاسوجی برگزار شود.

اکبری تبار در ادامه مشکلات مربوط به جایگاه سی ان جی و صفهای شلوغ این جایگاه ها و حساسیت های موجود در نیز اشاره کرده و با توجه به اینکه شهرداری متولی این جایگاه هاست خواستار پیگیری و چاره اندیشی شورا در این زمینه شد.

وی گفت: پیمانکار جایگاه ها را رها کرده و بعضی از آنها یا تعطیل هستند و یا با یک نازل فعالیت می‌کنند.

فرشید احمدی کیش دیگر عضو شورا نیز گفت در زمینه مهدویت ضمن احترام به نظر دوستان هر جا که در نظر گرفته شود بنده موافق هستند در زمینه کارهای فرهنگی نظر بنده یکی از ضروریات برای هر جامعه می باشد و باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشیم.

نماینده شورا در کمبسیون فرهنگی شهرداری گفت: نظر داریم یک جشنواره از طریق فضای مجازی در زمینه زندگی شهروندی برگزار کنیم و خواستار مسابقات شدن این موضوع در در صحن شورا هستیم.

سید هدایت اکبری دیگر عضو شورا نیز گفت: هیچ کدام از اعضای شورای شهر با اصل بنیاد مهدویت مخالفتی ندارند. پارک و فضای سبز هیچ منافاتی با مکان های فرهنگی و هنری ندارد ما می‌توانیم در پارک‌های مان حسینیه مسجد و مکان‌های فرهنگی بسازیم بنیاد مهدویت یک بنیاد فرهنگی هست و هیچ منافاتی با کارکرد پارک و فضای سبز ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد هیچ کسی از ولایت هزینه نکند درجه مومن سنجی بر سردر به هیچ خانه ای نصب نشده که مشخص شود چه کسی مومن تر است و چه کسی نیست هیچ کسی با مهدویت مخالفتی ندارد.

وی در ادامه گفت هر جا در این شهر صحبت از همکاری در اختیار دادن زمین برای مسائل فرهنگی ورزشی می شود پای شهرداری به میان می‌آید اما مثلاً اداره کل راه و شهرسازی با این همه زمین که به فروش می‌رساند و پولش خزانه می‌رود و هیچ نفعی برای شهر ندارد کجا و کی در این طرح ها مشارکت کرده است.

وی تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی بدون حساب و کتاب و کار کارشناسی شده زمین های این شهر را قطعه قطعه ۵۰ به ۵۰ متر می کند و می فروشد و فکری برای پارکینگو ترافیک ندارد.

در ادامه با رای شش نفر از اعضای شورای شهر یاسوج طرح واگذاری زمین به بنیاد مهدویت درب پارک ورودی دانشگاه یاسوج مصوب شد.