تمهیدات هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد  در پی هشدارهای هواشناسی/ تمام نیروها و امکانات در آماده باش کامل هستند
تمهیدات هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد  در پی هشدارهای هواشناسی/ تمام نیروها و امکانات در آماده باش کامل هستند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش کامل نیروهای عملیاتی و تجهیزات امدادی در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر تغییرات جوی در استان خبر داد.

به گزارش فریاد جنوب: کاظم فلاحی دوست مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه پرفشار و بارشی به استان و پیش بینی بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع سیلاب در سطح استان، نیروهای عملیاتی و امکانات امدادی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش کامل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: از دیروز پنجشنبه تا پایان مساعد شدن وضعیت جوی، کلیه امدادگر و نجاتگر استان در همه پایگاه امدادونجات، ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری شعب، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکزاستان(EOC)، ، یک مرکز آنست(سگ‌های جست‌وجو با بکارگیری آمبولانس و خودروی نجات برای پوشش حوادث احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: کلیه نیروها و نجاتگران و پرسنل هلال احمر استان و شهرستان ها در زمینه امدادرسانی در سیلاب در شهرستان و تجهیزات و نیروها از آمادگی لازم برخوردار هستند.

فلاحی دوست در پایان اضافه کرد: از مردم تقاضا می شود تا مساعد شدن شرایط آب و هوا از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب و حتی الامکان در مسیرهای کوهستانی تردد نکنند. همچنین مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان(EOC) با سامانه‌ تلفنی ۱۱۲ آماده پاسخگویی به تماس های اضطراری هم استانی ها است.