تهیه طرح جامع بلاد شاپور کهگیلویه | اعطای زمین به ۱۴ نفر از ساکنین بافت قدیم | اختصاص اعتبار ملی و استانی جهت ساماندهی بافت تاریخی بلاد شاپور
تهیه طرح جامع بلاد شاپور کهگیلویه | اعطای زمین به ۱۴ نفر از ساکنین بافت قدیم | اختصاص اعتبار ملی و استانی جهت ساماندهی بافت تاریخی بلاد شاپور
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیازمند تهیه طرح جامع بلاد شاپور هستیم و در صورتی که این طرح تهیه شود جلوی هرگونه تصرفات و تعمیرات غیر اصولی گرفته شده و در راستای اجرای طرح، تعمیرات مورد نیاز بافت تاریخی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، سیدعلی احمدزاده در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی از بنای تاریخی بلادشاپور دهدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از هیئت محترم دولت درخواست کردیم وزراء به کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند تا بتوانیم از توانمندی‌های آنها جهت توسعه هرچه بیشتر استان استفاده کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد و ظرفیت بسیار خوب باغ چشمه بلقیس، طرح جامع چشمه بلقیس با همکاری میراث فرهنگی تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بازدید از بناها و مناطق گردشکری استان، بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت نیز مورد بازدید قرار گرفت، عنوان کرد: بازسازی غیر اصولی این بافت تاریخی و ارزشمند، خسارات جبران‌ناپذیری را به این بنای تاریخی دوران صفویه وارد کرده است.

احمدزاده تصریح کرد: باتوجه به سکونت برخی از مردم که در درون این بافت سکونت داشتند در کمیسیون ماده ۵ مصوب کردیم که راه و شهرسازی به ۱۴ نفر از آنها زمین رایگان بدهد تا زندگی آنها خارج از بافت سر و سامان بگیرد و بقیه کسانی هم که در بافت سکونت دارند باید جابه‌جا شوند.

وی عنوان کرد: نیازمند تهیه طرح جامع بلاد شاپور هستیم و در صورتی که طرح جامع بلاد شاپور تهیه شود جلوی هرگونه تصرفات و تعمیرات غیراصولی گرفته شده و در راستای اجرای طرح، تعمیرات مورد نیاز بافت تاریخی انجام می‌شود.

احمدزاده بیان کرد: اعتبارات ملی و استانی برای تعمیرات بلادشاپور در نظر گرفته شده تا با انجام یک کار اصولی این بنا هم به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شود و استان نیز از آن بهره‌مند شود.

سید عزت الله ضرغامی از تعیین تیم پژوهشی مجرب برای بنای تاریخی بلادشاپور خبر داد و اظهار کرد: بخش خصوصی باید به تعهدات خود در خصوص کاروانسرای بلادشاپور عمل کند‌.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: باغ چشمه بلقیس چرام مجموعه‌ای از گونه‌های گیاهی و دارای معماری ارزشمندی است که با مشارکت محیط زیست مکان زیباتری در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب