توزیع ۱۰۰ دستگاه دمنده هوا در مناطق کهگیلویه و بویراحمد | ایجاد ۵۰۰ کیلومتر آتش بر در عرصه های منابع طبیعی استان
توزیع ۱۰۰ دستگاه دمنده هوا در مناطق کهگیلویه و بویراحمد | ایجاد ۵۰۰ کیلومتر آتش بر در عرصه های منابع طبیعی استان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: تاکنون ۵۰۰ کیلومتر آتش بر در عرصه های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان از توزیع یکصد عدد دمنده هوا در شهرستان‌ها و روستا‌های در معرض آتش سوزی استان خبر داد.
سعید جاوید بخت افزود: تاکنون ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات اطفاء حریق انفرادی و گروهی در استان هزینه شد که خریداری دستگاه‌های دمنده از جمله این تجهیزات است.

وی با بیان اینکه نقاط بحرانی و مستعد آتش سوزی در استان شناسایی و نقشه آن‌ها نیز اجرایی شد، اضافه کرد: ۶۶٠ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد بحرانی و مستعد بروز آتش سوزی است.

جاوید بخت تصریح کرد: ۱۵ نقطه در استان که امکان بهره برداری از آب با بالگرد وجود دارد شناسایی شده که در صورت لزوم با استفاده از پاشیدن آب به اطفاء حریق اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد یکی از راهکار‌های مهمی برای پیشگیری از آتش سوزی‌ها و جلوگیری از این حادثه را ایجاد آتش بر دانست و گفت: برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از مناطق پر حادثه و در معرض آتش سوزی آتش بر ایجاد شد.

جاوید بخت افزود: با توجه به گستردگی مناطق مستعد بروز آتش سوزی نیاز است هزار کیلومتر آتش بر دیگر در استان ایجاد شود.

وی از مردم استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و یا تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگلی و مرتعی با تماس به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع رسانی کنند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب