توسعه دانش‌بنیان در برق کهگیلویه و بویراحمد با بهر‌ه‌گیری از توان ۵ استاد دانشگاه
توسعه دانش‌بنیان در برق کهگیلویه و بویراحمد با بهر‌ه‌گیری از توان ۵ استاد دانشگاه
ندانعمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از عضویت پنج رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه های مطرح کشور در کمیته تحقیقات برای اولین بار خبر داد و عضویت این اساتید مطرح دانشگاهی ایران را گامی موثر برای توسعه زیرساخت های صنعت برق در این استان عنوان کرد.

ه گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب جمال معتمدی‌زاده در نشست کمیته تحقیقات این شرکت با ابراز خوشحالی خود از پذیرش عضویت پنج رئیس و اعضای هیئت علمی چهار دانشگاه مطرح کشوری در کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق این استان اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته و علاقمندی این اساتید مطرح کشوری برای رفع مشکلات زیرساختی صنعت برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار این اساتید و مسوولان چهار دانشگاه مشهور ایران و خاورمیانه به عضویت کمیته تحقیقات این شرکت در آمده اند.

وی با تقدیر از پذیرش این عضویت‌ها، خاطرنشان کرد: دکتر محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف تهران، دکتر گئورگ قره پتیان، دکنر مهدی صلاری نادری و دکتر جواد مختاری اعضای هیئت علمی دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر تهران ، دکتر مصطفی صدیقی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دکتر مصطفی برناپور عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج، اعضای کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور این اساتید برتر دانشگاهی ایران در کمیته تحقیقات این شرکت می تواند فرصت مناسبی برای سایر اساتید دانشگاهی و دانشجویان شاخه های صنعت برق در دانشگاه های استان برای علم آموزی و توسعه دانش خود باشد.

معتمدی زاده با بیان اینکه متاسفانه شبکه های توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث استانداردسازی و فناوری های لازم، شرایط مناسب را ندارد، یادآور شد: حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه برق در این استان وجود دارد که احداث بخش عمده ای از این شبکه ها به بیش از ۴۰ سال می رسد.

وی گفت: بنا داریم از اعضای جدید کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بازدیدهای میدانی از زیرساخت های صنعت برق در این استان دعوت کرده تا بتوانیم از تجربه و علم این اساتید بین المللی و ملی نهایت بهره لازم را ببریم.

رئیس شورای انسجام بخشی صعت آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموع فیدرهای عمومی در این استان را ۵۹ فیدر ذکر و اظهار داشت: ۱۰ فیدر اخصاصی دیگر در استان وجود دارد که هفت فیدر آن در گچساران ، ۲ فیدر در دنا و یک فیدر در بویراحمد است.

معتمدی زاده تعداد پُست های فوق توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۲ پُست برشمرد و خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار این استان ۴۶۶ مگاوات بوده که نیاز است به مدیریت مصرف برق توجه ویژه ای شود.

وی گفت: ۲۸۰ هزار اشتراک برق در استان وجود دارد که می توان گفت به نسبت مساوی در مناطق گرمسیری و سردسیری تقسیم شده اند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندا نعمتی
  • منبع خبر : فریاد جنوبَ