توضیحات زینل زاده در لیشتر در مورد اراذل و اوباش خواندن جوانان گچسارانی/ توضیحاتی که بیشتر توجیهات هستند
توضیحات زینل زاده در لیشتر در مورد اراذل و اوباش خواندن جوانان گچسارانی/ توضیحاتی که بیشتر توجیهات هستند

به گزارش فریاد جنوب، پس از آنکه زینل زاده  در سخنرانی ای جوانان گچساران را  اراذل و اوباش خواند  با واکنش تند بهادر رمضان زاده فرماندار اسبق گچساران و تاجگردون مواجه شد و حالا در لیشتر به این واکنش ها پاسخ داده است که اینجا آمده است؛ واکنش بهادر رمضان زاده فرماندار اسبق گچساران: بهادر […]

به گزارش فریاد جنوب، پس از آنکه زینل زاده  در سخنرانی ای جوانان گچساران را  اراذل و اوباش خواند  با واکنش تند بهادر رمضان زاده فرماندار اسبق گچساران و تاجگردون مواجه شد و حالا در لیشتر به این واکنش ها پاسخ داده است که اینجا آمده است؛

واکنش بهادر رمضان زاده فرماندار اسبق گچساران:

بهادر رمضان زاده فرماندار اسبق گچساران در جلسه گزارش عملکرد تاجگردون گفت: آن آقایی که جوانان این شهر که اطراف تاجگردون هستند را اراذل و اوباش خوانده اند باید بداند که شما اصلا در حد و اندازه پوشیدن لباس نمایندگی این مردم نیستنید، هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده و سمتی نداشته مردم را اراذل و اوباش می خوانید.

غلامرضا تاج گردون با اشاره به سخنان اخیر یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: عزیز تو با چه دیدی می‌خواهی پا به عرصه خدمتی بگذاری که از همین روز اول جوانش را آشوبگر می‌نامی؟ در کنار من پیرمرد بزرگ ریش سفید هست، روحانی هست، هنرمند هست، بانوی محترم هست، جوان هست هرچه می‌خواهی بنامی جامعه‌ی ما همین است اگر می‌خواهی بسازی باید بسوزی! توهین نکن به خودت و جامعه‌ات به من این چیزها نمی‌چسبد ولی به فرزندان خودتان این را نگویید. چرا این حرف‌ها را زدند.

 

حالا زینل زاده در فراری رو به جلو لیشتر اینگونه پاسخ داده است؛

من هفته گذشته موضوعی را عرض کردم که خوراک برخی رسانه ها شد.

 

زینل زاده با اشاره به اینکه هدف بنده از بکار بردن آن کلمات تحقیر جوانان نیست و نبوده ، افزود؛ اولأ تعداد عزیزانی که آن کلمه را بعضی از دوستان تعمیم دادن بسیار نادر هستند.

 

زینل زاده با طرح این سوال که چرا این الگو امروز در جامعه ما معرفی میشود ؟ گفت؛ من هفته گذشته در جلسه ای عنوان کردم بعضی از عزیزان افراد و جوانانی را می آورند تا به این شکل رأی جمع کنند گاهی اوقات خود ما می‌خواهیم چنین جوانانی را تولید کنیم ، یعنی ما به عنوان اجرایی ،حاکمان اداری و حاکمان سیاسی چنین رفتاری را می طلبیم.

 

زینل زاده افزود ؛ اولا واژه ای که من بکار بردم یک رفتار است و یک صفت نیست ، یعنی بنده آلان می توانم نوع رفتار و فرم لباسم را عوض کنم و اینجا یکساعتی با ادبیات خاص لوتی گری فیلم بازی کنم و حتی سلاح با خود حمل کنم که این خود نوع رفتار است و ویژگی ذاتی افراد نیست .

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات گچساران و باشت ادامه داد: گاهأ ما بعنوان حاکمان چه در سیاست و چه در اجرا چنین چیزی را میخواهیم و جوان ما هم نیازمند است و مجبور میشود آن لباس را بپوشد، مجبور میشود آن چهره و شمایل را بگذارد ، مجبور میشود سلاح بردارد و مجبور میشود آن رفتار را انجام بدهد که در جامعه ما و در الگوی فرهنگی ما به عنوان هنجار محسوب نمی شود.

 

زینل زاده تصریح کرد:جوانان ما عملأ بی گناه هستند تکیه بر نیازهای جوانان و اینکه ما بتوانیم ماهی مقصودمان را از شرایط صید کنیم موجب میشود ما بخواهیم جوانانی را با این ظاهر و شمایل تولید کنیم و به عبارتی میخواهیم این جوانان را بعنوان عاملی برای رسیدن به اهدافمان قراربدهیم که بنده با این نوع فرهنگ و این نوع الگوسازی مخالف هستم.

زینل زاده بیان داشت:بنده به جوانان توهین نکردم و نخواهم کرد اما با تفکری که جوان ما را از یک جوان مستعد و از یک جوان جویای کار و جوانی که میخواهد موقعیت و شرایط زندگی اش را تغییر دهد به جوانی که ویژگی های دیگری دارد و الگوهای رفتاری دیگری را برمی گزیند مخالف هستم.

 

زینل زاده در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم که ما با جوانانمان و افکار جوانانمان بازی نکنیم و این خرده فرهنگ هایی که میبینیم و دارد شیوع پیدا میکند کم رنگ و کم رنگ تر بشود.

به نظر می رسد این توضیحات زینل زاده بیشتر شبیه به توجیه یک گزاره است که جوانان گچسارانی را ناراحت و رنجور کرده است.