تکلیف وعده‌های داده شده به مردم چه می‌شود
تکلیف وعده‌های داده شده به مردم چه می‌شود
عده‌ای از مسئولان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و ... در زمان انتخابات و پس از آن وعده‌های بسیاری را به مردم برای حل مشکلات و چالش‌ها داده‌اند، اما گاهی روز به‌روز که از زمان قبول مسئولیت آن‌ها می‌گذرد، بنا به دلایل متعدد این وعده‌ها رنگ می‌بازد.

عده‌ای از مسئولان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و … در زمان انتخابات و پس از آن وعده‌های بسیاری را به مردم برای حل مشکلات و چالش‌ها داده‌اند، اما گاهی روز به‌روز که از زمان قبول مسئولیت آن‌ها می‌گذرد، بنا به دلایل متعدد این وعده‌ها رنگ می‌بازد.

چرا هیچ نهاد رسمی و حقوقی بر عملکرد مسئولان و وعده‌های آن نظارت نمی‌کند؟ چرا مسئول و نماینده در برابر عملکرد خود پس از اتمام دوره خدمت پاسخگو نیست؟

بارها و بارها از تریبون‌های مختلف شاهد قول‌ها و وعده‌های مختلف برای اتمام یک پروژه نیمه‌تمام، حل مشکل بیکاری، کاهش تورم، تسهیل ازدواج جوانان و … بوده‌ایم، این وعده‌ها عده‌ای از مردم را به حل مشکلات امیدوار می‌کند، فارغ از اینکه آیا کلید حل این مشکل در دست این فرد خواهد بود یا نه پس از گذشت مدتی این وعده‌ها بنا به دلایل مختلف عملیاتی نمی‌شود و مردم می‌مانند و یکسری وعده‌ رنگارنگ!

بدبینی، از دست رفتن اعتماد مردم نسبت به مسئولان، سوءتعبیر و ایجاد فاصله ناشی از وعده‌هایی است که برخی از افراد بدون در نظر گرفتن شرایط، امکانات و اختیارات به مردم می‌دهند./مسعودچرامین

مجلس شورای اسلامی بصورت تصویب قانون اجرایی به‌عنوان یک دستگاه نظارتی قوی می‌تواند بر روی تحقق وعده‌ها توسط مسئولان و نمایندگان و…نظارت کند.