جدال طایفه گرایی و پول با نخبه گرایی در انتخابات شوراها/نه به وعده ها وکارت شارژ
جدال طایفه گرایی و پول با نخبه گرایی در انتخابات شوراها/نه به وعده ها وکارت شارژ
مردم باید هوشیار باشند و از روی آگاهی و با مطالعه دقیق و تحقیق افراد توانمند و کاردان را برگزینند ،مردم فهیم ما می‌توانند با آگاهی کامل مانع از ورود برخی کاندیداها شوند کاندیداهایی که تصمیم دارندبا تحریک طایفه و اقوام خود و با انواع و اقسام وعده و وعیدها از کارت شارژ گرفته تا ناهاروشام که وارد شورا شوند. 

فریادجنوب ؛شورای شهر مصداق بارز یک پارلمان محلی است،پارلمانی که تاثیر بسزایی در رشد و شکوفایی شهر دارد،شورا ی شهر  ایده خوبی است، اینکه آدم های متفاوت با هر دیدگاه و جایگاه و با هر مقام و منصبی برای کاندیدا شدن ثبت نام کرده‌اند به طور کلی مثبت است، و اینکه هر شخصی بخواهد خودش را در جایگاه شورا به اثبات برسد و در جامعه فعالیت مثبت داشته باشد عملی مثبت است.

اما ایا در شورا هم می تواند مثبت باشد؟ آیا اندک معلومات در خصوص شورا و وظایف شورا دارد؟ یا این که میخواهد با اتکا به خویشاوندان و طایفه و با قدرت پول وارد این نهاد شود؟ کسانی که در ادوار گذشته در این نهاد حضور داشتند آیا برای شهرشان تاثیر گذار و فعال بودند که باز نامزد شدند؟

بزرگترین مصیبتی که دامن گیر انتخابات شوراها بالاخص در شهر ما شده ، طایفه گرایی و تعصبات قبیله‌ای است ،طایفه گرایی و دیدگاه قومی و قبیله‌ای باعث شد تا افراد ناکارآمدی به شورا راه پیدا کنند. افراد غیر متخصص, ضعیف , ناکارآمد, افرادی فارغ از اندک معلومات سیاسی ،اقتصادی ، حقوقی و اجتماعی، که فقط و فقط بر طبل طایفه گرایی کوبیدند و به پشتوانه طایفه و ایل خود به شورا راه یافتند اما چه حاصل! نه تنها برای طایفه و ایل خود مثبت نبودند بلکه سهم مهلکی شد برای عمران و آبادی شهر.

پول یکی دیگر از آفت هایی می باشد که دامن گیر انتخابات شوراها شده است افرادی هستند که با صرف هزینه های چند صد میلیونی سعی دارند به شورا راه یابند همه میدانیم که این افراد اهدافی غیر از خدمت به مردم در سر دارند چرا که همه ما می دانیم که خدمت صادقانه در شورا نمی تواند چنین هزینه های چند صد میلیونی در انتخابات را برگرداند.

مردم  هوشیار باشند و از روی آگاهی و با مطالعه دقیق و تحقیق افراد توانمند و کاردان را برگزینند ،مردم فهیم ما می‌توانند با آگاهی کامل مانع از ورود برخی کاندیداها شوند کاندیداهایی که تصمیم دارندبا تحریک طایفه و اقوام خود و با انواع و اقسام وعده و وعیدها از کارت شارژ گرفته تا ناهاروشام که وارد شورا شوند. 

اما سوال اخر : ایا کاندیداهای شام و ناهاری میتوانند برای نهادی که میلیارد تومان اعتبار دارد تصمیم بگیرند ؟ .

مسعود شهبازی فعال سیاسی اجتماعی